هر چه بیشتر می‌گذرد جزئیات بیشتری از خرید نوکیا توسط مایکروسافت مشخص می‌شود.

در مصاحبه امروز یکی از مدیران مایکروسافت مشخص شد علاوه بر دلایل ذکرشده گذشته نوکیا استراتژی خود در ویندوزفون را از مایکروسافت پنهان می‌کرده است.به گزارش ایران نت؛ با وجود این‌که مایکروسافت و نوکیا به صورت بسیار نزدیکی با همکاری یکدیگر روی ویندوزفون کار می‌کردند مشخصاً این همکاری آن طور که مایکروسافت می‌خواست پیش نرفته است. در مصاحبه‌ای با CNET “جورج بالفیور” مدیر طراحی و تدوین ویندوزفون آشکار کرد که نوکیا در مورد ویندوزفون پنهان کاری می‌کرده است!“مثال‌های واقعی از گوشی‌هایی وجود دارد که نوکیا مشغول ساخت آن‌ها بود اما اطلاعات مربوط به آن را از ما مخفی نگه می‌داشت.” مایکروسافت هم استراتژی و تمرکز خود را روی بخش نرم‌افزاری ویندوزفون مانند سابق ادامه می‌داد. سپس وقتی مایکروسافت از سخت‌افزار جدید نوکیا آگاه می‌شد می‌گفت: “اگر این را می‌دانستیم فلان بخش را طور دیگری انجام می‌دادیم و نتیجه بهتری حاصل می‌شد.”با وجودی که بالفیور به مثال‌های خاصی اشاره نکرده است به نظر می‌رسد این پنهان‌کاری‌های نوکیا از ابتدای بیشتر به ابتدای شروع همکاری این دو شرکت بازمی‌گردد. نوکیا و مایکروسافت برای گوشی لومیا ۱۰۲۰ به نزدیکی با هم همکاری کردند و مایکروسافت با تغییرات هسته‌ای در سیستم‌عامل ویندوزفون نوکیا را در عرضه یک محصول متفاوت کمک کرد. با این وجود منابع آگاه و معتبر فاش کرده‌اند که نوکیا در روند طراحی و تولید لومیا ۱۰۲۰ از بعضی محدودیت‌های ویندوزفون گله کرده است؛ مخصوصاً محدودیت‌هایی برای ذخیره فایل‌های عکس حجیم و دسترسی آسان آن‌ها برای کاربران.این رازها و گله و شکایت‌ها دیگر وجود نخواهند داشت و به نظر می‌رسد خرید نوکیا توسط مایکروسافت، کمپانی ردموندی را برای تمرکز بهتر روی جنبه‌های مهم‌تر ویندوزفون کمک کرده است. به طور مثال همان‌طور که می‌دانید ارسال فایل‌ها از طریق بلوتوث در کشورهای در حال توسعه و جهان سوم مانند ایران بسیار محبوب است اما از آن‌جایی که کاربران امریکایی از آن استفاده نمی‌کنند مایکروسافت از اهمیت موضوع خبر نداشت. بالفیور در این زمینه می‌گوید: “ما حتی این قابلیت را نداشتیم، و نمی‌دانستیم این ویژگی تا چه اندازه مهم و حیاتی است.”خرید نوکیا توسط مایکروسافت توسط بسیاری اقدامی برای پیشرفت و محکم کردن جایگاه آینده ویندوزفون و ارائه خدمات بهتر تلقی می‌شود. نوکیا در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد بازار ویندوزفون را در اختیار دارد اما مایکروسافت در مورد شرکای دیگر ویندوزفونی نگران نیست. بالفیور می‌گوید: “در این سال‌ها برخی شرکا آمده‌اند و برخی نیز رفته‌اند. این واقعیت تصویر کلی را تغییر نمی‌دهد.” خبرها همچنین حاکی از آن است که مایکروسافت قصد دارد سهم ویندوزفون را در بازار گوشی‌های هوشمند تا سال ۲۰۱۸ سه برابر کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *