شاید بلافاصله پس از انتشار ویندوز 8 بود که شایعات و اخبار کار مایکروسافت روی ویندوز 9 هم در اینترنت منتشر شد؛

اما اکنون اعضای خود مایکروسافت هم در پست‌های خود جدی‌تر به این سیستم‌عامل و همچنین ویندوز فون 9 اشاره می‌کنند.
بسیار عجیب است که مایکروسافت دارد از همین الآن روی ویندوز 9 و ویندوز فون 9 کار می‌کند. خب، البته شاید «خیلی» هم عجیب نباشد. به هر حال، تا کنون چندین بار در فضای اینترنت، از جمله لیست پروژه‌های خود مایکروسافت، به نسل بعدی سیستم‌عامل ویندوز اشاره‌هایی شده است.
همان‌طور که در تصویر بالا می‌بینید، مایکروسافت در متنی که خطاب به یکی از مهندسین برنامه‌نویس پروژه «بینگ» نوشته، به صراحت گفته که کار روی اینترنت اکسپلرر 11 و ویندوز 9 آغاز شده است.
اخبار نسل بعدی سیستم‌عامل‌های مایکروسافت فقط به ویندوز 9 محدود نمی‌شود، بلکه ویندوز فون 9 را هم شامل می‌شود. این‌گونه به نظر می‌رسد که آزمایش‌ها از همین الآن بر روی برخی گوشی‌ها شروع شده است.
علاوه بر اخبار درباره ویندوز 9، کمپانی iSoftStone هم با اشاره به نام ویندوز فون 9، ادعا کرده که مشغول انجام پروژه‌ای یک ماهه برای ویندوز فون 9 است که قرار است نرم‌افزارهای بر اساس XAP و APPX را به این سیستم‌عامل بیاورد.
و بالأخره، یکی از کارمندان مایکروسافت در صفحه پروفایل خود نوشت که دارد روی سیستم‌عامل «ویندوز 9» برای دستگاه‌های اچ‌تی‌سی و کوال‌کام کار می‌کند. این اسم‌ها نشان می‌دهد که وی در بخش «ویندوز فون 9» مشغول است و نه «ویندوز 9»؛ مگر این‌که مایکروسافت بخواهد تحولی در تبلیغات خود برای محصولاتش ایجاد کند. نکته دیگر این‌که، این کارمند مایکروسافت، برخی اسم‌های بزرگ مثل «سامسونگ» را نیاورده است؛ اما نمی‌خواهیم به طور جزئی به این اطلاعات افشا شده بپردازیم یا از روی آن کمپانی‌هایی را تشخیص دهیم که مایکروسافت قرار است سیستم‌عامل خود را برای آن‌ها منتشر کند. هرچه باشد این اطلاعات به هیچ وجه کامل نیست.
اطلاعات بالا اگرچه دنیای فناوری را تکان نمی‌دهد؛ اما پنجره‌ای است که نشان می‌دهد درون دنیای مایکروسافت چه می‌گذرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *