بسیاری از کاربران تا کنون درباره شبکه اجتماعی «سوشال» چیزی نشنیده‌اند؛

این شبکه اجتماعی که مدت‌ها پیش توسط مایکروسافت ایجاد شده، چند ماهی است دارد تحولات بزرگی را به خود می‌بیند.
شبکه اجتماعی مایکروسافت موسوم به «سوشال» (So.cl) سرویسی است که این کمپانی بی‌سر و صدا در حال گسترش آن بوده است.

این سرویس اولین بار حدود دو سال پیش با نام «تولالیپ» پدید آمد؛ مایکروسافت در دسامبر 2011 این شبکه را به طور رسمی و با نام «سوشال» معرفی کرد و به چند نفر از دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا هم اجازه ثبت‌نام در آن را داد. کمپانی سازنده در ماه مه 2012 اجازه ثبت‌نام را به عموم مردم داد و در دسامبر 2012 نیز رابط کاربری این سرویس را با طراحی و ویژگی‌های جدید به طور کامل متحول کرد.
مایکروسافت چند روز پیش بی‌سر و صدا اعلام کرد که سرویس «سوشال» قرار است «خانه‌تکانی عید» شود و اصلاحات و تغییراتی در آن ایجاد شود. این آپدیت اگرچه به اندازه آپدیت دسامبر گسترده نبود؛ اما کاربران در این آپدیت با ویژگی‌های خوبی مواجه شدند. کاربران اکنون در ایجاد پست می‌توانند از قابلیت کشیدن و رها کردن، تغییر اندازه و اتفاقی کردن محتوای پست‌ها، و همچنین به اشتراک گذاشتن آن‌ها با وبسایت‌های دیگر استفاده کنند.
شبکه اجتماعی «سوشال» برخی ویژگی‌های فیس‌بوک و سایر شبکه‌های اجتماعی را به ارث برده و می‌تواند بسیاری از کاربران را راضی کند.
مایکروسافت اکنون دکمه «ایجاد پست» و قابلیت «جستجو و کشف» در کل سایت را نیز اضافه کرده است. منوی ثابتی نیز قرار داده شده تا کاربران بتوانند به سرعت به بخش‌های مختلف نظیر نوتیفیکیشن‌ها، پیام‌ها و غیره دسترسی داشته باشند. بخش فید «سوشال» هم‌اکنون بین «افرادی که آن‌ها را دنبال می‌کنید» و «همه» قابل تنظیم است.
به علاوه، مایکروسافت تصمیم گرفته تا بخش «علایق» را حذف و به جای آن «کلکسیون» را اضافه کند که توسط همه افراد قابل ایجاد است. هر فرد می‌تواند «کلکسیون» عمومی و یا خصوصی ایجاد کند. ضمناً، بخشی هم برای افرادی ایجاد شده که تازه در وبسایت ثبت‌نام کرده‌اند. این‌ها تنها بخشی از تغییراتی بود که در «سوشال» ایجاد شده است. مایکروسافت هنوز اعلام نکرده که چند نفر تا کنون در این شبکه اجتماعی ثبت‌نام نموده و دارند از آن استفاده می‌کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *