شرکت‌های HTC و فیس‌بوک دوستی دیرینه‌ای با هم دارند.

آن‌ها پیش از این گوشی تلفن همراه هوشمند فیس‌بوکی ویژه‌ای را تولید کرده‌ بودند که البته نتوانست نیاز مخاطبان خود را تا به خوبی مرتفع کند. این بار نیز درز مشخصات فنی گوشی تازه‌ای که این دو با همکاری یکدیگر مشغول طراحی و ساختش هستند نشان از مشترکات فراوان فیس‌بوک و این تولیدکننده‌ی شرقی تجهیزات پیشرفته تلفن همراه دارد.منبعی که نخواست نامش فاش شود در تماس با پایگاه اطلاع‌رسانی Unwired View اعلام کرده که گوشی جدید فیس‌بوکی که HTC مشغول ساخت آن است HTC Myst نام دارد و مجهز به پردازنده‌ی 1.5 گیگا هرتزی دو هسته‌ای MSM8960، صفحه نمایش 4.3 اینچی با وضوح نمایش 320 * 720 پیکسل و حافظه رم یک گیگا بایتی است.
مقاله مرتبط:
    فیس‌بوک و اچ‌تی‌سی در حال همکاری برای تولید تلفن هوشمند جدید هستند
    مارک زاکربرگ شایعات مربوط به تلفن فیس‌بوک را رد کرد و بر یکپارچکی بیشتر این شبکه‌اجتماعی با موبایل‌های فعلی تاکید نمود
این گوشی هوشمند دارای 16 گیگابایت حافظه داخلی است ولی درگاه حافظه‌ی micro SD می‌باشد. HTC Myst به دوربین 5 مگا پیکسلی در پشت، و دوربین مکالمه تصویری 1.6 مگا پیکسلی در جلو تجهیز شده و از سیستم‌عامل اندروید 4.1.2 (آب‌نبات پاستیلی) بهره می‌برد. این گوشی همچنین می‌تواند از شبکه‌های ارتباطی از نوع LTE و HSPA استفاده کند.
هر چند که تجهیزات به کار رفته در این گوشی هوشمند چندان چنگی به دل نمی‌زند، اما به نظر می‌رسد به خوبی می‌تواند مخاطبان خاص خود که وابستگی خاصی به شبکه اجتماعی فیس‌بوک دارند، را راضی نگه دارد.
هنوز هیچ اطلاعی از اینکه HTC Myst می‌تواند از قابلیت‌های VOIP فیس‌بوک بهره ببرد یا خیر به گوش نرسیده است. اما اگر فیس‌بوک موفق شود این سرویس تازه‌ی خود را به بازار ارائه کنند، به خوبی خواهد توانست با ارائه کنندگان اصلی فعال در این حوزه نظیرSkype رقابت تنگاتنگی را شکل دهد و بازار تازه‌ای را برای مارک زاکربرگ و همکارانش به وجود آورد.
هنوز هیچ تصویر یا اطلاعات دیگری پیرامون قیمت نهایی، زمان رونمایی یا حتی بازه‌ی توزیع این گوشی تازه بدست نیاورده‌ایم. اما قاعدتاً پس از لو رفتن قابلیت‌های فنی دستگاه‌، در مدت زمان کوتاهی تصاویر آن نیز سر از بستر بی‌کران وب جهان گستر در خواهد آورد؛ پس تا آن زمان و به‌روزرسانی‌های این خبر با زومیت همراه باشید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *