مشکل عملکرد لمس آیفون ۱۶، صدای کاربران را در آورد

برخی کاربران گوشی آیفون 16 از وجود برخی مشکلات در لمس این گوشی‌ها خبر دادند. این مشکل که به نظر می‌رسد نرم‌افزاری باشد، باعث شده تا پس از لمس صفحه نمایش اطراف کلید جدید Camera Control، عملکرد لمس کل صفحه نمایش این گوشی مختل شود.

در ابتدا برخی کاربران از لگ زدن و کندی یا عدم پاسخ دادن لمس نمایشگر گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس شکایت کردند، اما پس از اضافه شدن تعداد این کاربران دارای مشکل، مشخص شد که این مشکل در اکثر گوشی‌های آیفون 16 پرو و آیفون 16 پرومکس وجود دارد.

کاربری در ردیت، در مورد این مشکل اینگونه نوشت:

این مشکل زمانی نمایان می‌شود که شما محیط اطراف کلید Camera Control در نمایشگر را لمس کنید. پس از آن عملکرد کل صفحه نمایش مختل می‌شود، به گونه‌‌ای که تنها نوار Home Bar قابل استفاده می‌شود. مشخص نیست که این مشکل، به سیستم‌عامل است و یا سخت‌افزار، اما به نظر می‌رسد علت آن یک باگ در سیستم است. تنها راه حل فعلی، استفاده کمتر از بخش نزدیک به کلید Camera Control یا کار با دست چپ است.

اولین نظریه‌ای که در مورد این مشکل وجود دارد، وجود یک مشکل در الگوریتم iOS برای جلوگیری از لمس ناخواسته است. در صورتی که این الگوریتم بیش از حد حساس باشد، باعث نادیده گرفتن لمس کاربر در سایر نقاط نمایشگر برای مدت کوتاهی می‌شود.

به نظر می‌رسد این نظریه محتمل‌تر باشد، چرا که کاربران زیادی قرار دادن انگشتان خود در نزدیکی کلید Camera Control را عامل شروع این مشکلات اعلام کرده‌اند.

نظریه دوم در مورد این پدیده، مربوط به حاشیه باریک این گوشی می‌شود، جایی که احتمالا عملکرد «محافظت از لمس ناخواسته» این گوشی به دلیل کمبود فضا در حاشیه، مختل شده باشد و لمس صفحه نمایشگر توسط کاربر را غیر فعال می‌کند.

به نظر می‌رسد راه حل این مشکل نیز استفاده از کاور برای گوشی باشد تا با پوشاندن مقدار کمی از حاشیه دور گوشی، از فعال شدن حالت «رد لمس ناخواسته» جلوگیری کند.

البته باید گفت این مشکلات گوشی آیفون، پیشتر نیز اتفاق افتاده است. برای مثال در سال 2010، گوشی‌های آیفون 4 با مشکل آنتن‌دهی به دلیل جابه‌جایی آنتن درون گوشی مواجه شده بودند.

در نهایت باید گفت که بر اساس شواهد، این مشکل نرم‌افزاری است و احتملاً با ارائه آپدیتی از سوی اپل، برطرف خواهد شد. اگرچه وجود این مشکلات در گوشی 999 دلاری، برای کاربران، قابل قبول نیست.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × چهار =

پربازدیدترین ها