کمپانی ویوو در آوریل سال جاری میلادی گوشی هوشمند V21e را با ارتباطات 4G معرفی کرد. حال پس از گذشت دو ماه، این کمپانی چینی روز پنج‌شنبه 24 ژوئن 2021 (3 تیر 1400) از نسخه نسل پنجمی این گوشی تحت عنوان vivo V21e 5G پرده برداشت. برخلاف تشابه اسمی، این دو دیوایس در برخی از مهم‌ترین مشخصات سخت افزاری (مثل پردازنده و دوربین) با هم تفاوت دارند. از جمله مشخصات بارز V21e 5G می‌توان به تراشه Dimensity 700، دوربین دوگانه در پشت، باتری 4,000 میلی‌آمپر ساعتی، نمایشگر AMOLED و البته ارتباطات نسل پنجم، اشاره کرد. گفتنی‌ست، عرضه V21e در حال حاضر به بازار هند اختصاص دارد، ولی ممکن است در آینده به سایر بازارها نیز راه پیدا کند.
طول و عرض گوشی هوشمند V21e 5G به‌ترتیب برابر با 160.63 و 73.91 میلی‌متر است. این گوشی در رنگ‌هایی موسوم به Sunset Jazz و Dark Pearl به تولید می‌رسد. در رنگ‌بندی Sunset Jazz ترکیبی از رنگ‌های آبی روشن و ارغوانی را شاهد هستیم که با رنگ‌پردازی پلکانی در قسمت پشتی ادغام شده و طراحی بافت‌دار (textured) متشکل از خطوط موازی، جلوه خاصی به آن می‌بخشد. رنگ Dark Pearl نیز در واقع همان آبی تیره کلاسیک است، با این تفاوت که در اینجا رگه‌هایی روشن (به شکل پرتوهای نور) نیز دیده می‌شود که به گفته شرکت سازنده از اثر تیندال در شیمی الهام گرفته شده است. ناگفته نماند، مدل Dark Pearl ضخامتی برابر با 7.67 میلی‌متر داشته و 165 گرم وزن دارد، در حالی‌که ضخامت و وزن مدل Sunset Jazz به‌ترتیب 7.79 میلی‌متر و 167 گرم اعلام شده است.
وجود پنل AMOLED در نمایشگر V21e 5G نشان می‌دهد با اسمارت‌فون رده پایینی سروکار نداریم. این نمایشگر – با نسبت تصویر 20:9 – قطری برابر با 6.44 اینچ داشته و رزولوشن آن +FHD (معادل 1080×2400 پیکسل) است. روشنایی نمایشگر 430 نیت بوده و حداکثر روشنایی نقطه‌ای آن به 600 نیت هم می‌رسد. برخی منابع نرخ به‌روزرسانی این نمایشگر را 60 هرتز اعلام کرده‌اند. ناگفته نماند، حسگر اثر انگشت نیز در زیر لایه نمایشگر جای گرفته است.
ویوو پردازش V21e 5G را به تراشه Dimensity 700 (محصول مدیاتک) سپرده است که با لیتوگرافی 7 نانومتری ساخته شده و به لطف مودم 5G یکپارچه، امکان دسترسی به ارتباطات نسل پنجم را فراهم می‌کند. این چیپ‌ست از 2 هسته 2.2 گیگاهرتزی Cortex-A76 و 6 هسته 2 گیگاهرتزی Cortex-A55 تشکیل شده و واحد پردازش گرافیکی دو هسته‌ای آن Mali G57 است. به گفته ویوو، تکنولوژی انحصاری مدیاتک با عنوان MediaTek 5G UltraSave با ایجاد بسترهایی برای صرفه‌جویی هوشمند در شبکه 5G، می‌تواند مصرف باتری را تا حدی کاهش دهد.

از لحاظ سخت‌افزاری 8 گیگابایت حافظه RAM (ظاهرا از نوع LPDDR4X) برای V21e 5G در نظر گرفته شده است. این میزان از حافظه رم نسبتا بالا بوده و حتی برای اجرای بازی‌های سنگین نیز کافی به نظر می‌رسد. اما چنانچه به تناسب کار، مجبور به اجرای چندین اپلیکیشن به صورت همزمان هستید و به حافظه رم بیشتری نیاز دارید، به لطف تکنولوژی Extended RAM می‌توانید 3 گیگابایت رم دیگر را به شکل نرم‌افزاری به حافظه RAM اصلی اضافه کنید تا طبق ادعای شرکت سازنده، تا 20 اپلیکیشن بتوانند همزمان با هم و بدون ایجاد مشکل اجرا شوند. 128 گیگابایت حافظه داخلی نیز برای این اسمارت‌فون پیش‌بینی شده که با استفاده از میکرو اس‌دی تا 1 ترابایت دیگر قابل ارتقا خواهد بود.
بر خلاف بسیاری از گوشی‌های هم‌رده که در پشت آنها 3 یا 4 لنز دوربین دیده می‌شود، ویوو یک مجموعه 2 دوربینی را در قسمت پشتی کار گذاشته است. این مجموعه دارای یک دوربین اصلی 64 مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.79 است. این دوربین مجهز به فوکوس خودکار بوده و از امکانات آن می‌توان به حالت شب، حالت پرتره، عکس زنده (Live Photo)، حالت پانوراما، عکاسی زمان‌گریز (تایم-لپس)، نوردهی دوگانه (Double Exposure)، استیکرهای هوش مصنوعی و فیلترهای متنوع برای شب اشاره کرد. فیلم‌برداری اسلوموشن و ضبط ویدئو با دوربین‌های جلو و عقب (به طور همزمان) از توانایی‌های این دوربین در فیلم‌برداری به شمار می‌رود.
در کنار این دوربین 64 مگاپیکسلی، یک دوربین واید 8 مگاپیکسلی (با گشودگی دیافراگم f/2.2 و میدان دید 120 درجه) مشاهده می‌شود. در ناچ قطره آب بالای نمایشگر نیز یک دوربین سلفی با رزولوشن 32 مگاپیکسل و گشودگی f/2.0 تعبیه شده است. شرکت سازنده تأکید فراوانی روی توانایی‌های این دوربین دارد، به ویژه حالت شب یا Super Night Selfie که طبق ادعای ویوو، با بهینه‌سازی چندفریمی و نوردهی در چند سطح، انتظار می‌رود سلفی‌های باکیفیت و جزییات فراوانی را در شب‌هنگام به دست دهد.

ظرفیت باتری این گوشی 4,000 میلی‌آمپر ساعت اعلام شده و با شارژر 44 واتی FlashCharge، به سرعت شارژ می‌شود. ویوو مدعی‌ست که تنها با 30 دقیقه شارژ، ذخیره باتری از 0 به 72 درصد می‌رسد. اسپیکر V21e 5G نیز دارای تأییدیه از Hi-Res Audio است. این گوشی با سیستم‌عامل اندروید 11 و پوسته Funtouch OS 11.1 وارد بازار خواهد شد.
اسمارت‌فون V21e 5G یک گوشی دو سیم‌کارته (از نوع نانو) بوده و همان طور که گفته شد از ارتباطات نسل پنجم (در هر دو حالت مستقل و غیرمستقل) بهره‌مند است. لازم به ذکر است، با توجه به هیبریدی بودن اسلات دوم، کاربر باید بین استفاده از سیم کارت دوم و یا افزایش حافظه داخلی، یکی را انتخاب کند. از دیگر گزینه‌های ارتباطی این گوشی می‌توان به وای-فای دوباندی، پشتیبانی از OTG، پورت USB-C، پشتیبانی از مسیریاب‌های Galileo ،Beidou ،GLONASS ،GPS و QZSS و همچنین رادیوی FM اشاره کرد.

گوشی هوشمند vivo V21e 5G فقط در یک پیکربندی (8GB/128GB) به تولید می‌رسد. کاربران هندی می‌توانند هم اکنون این محصول را از طریق فروشگاه آنلاین ویوو در هند و یا سایر فروشگاه‌های اینترنتی در این کشور (مثل آمازون، Flipkart و …) خریداری کنند. گوشی جدید ویوو 24,990 روپیه هند قیمت‌گذاری شده که با نرخ کنونی تبدیل ارز تقریبا برابر است با 336 دلار آمریکا.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *