در حالی که امسال سال گوشی‌های Galaxy S4 سامسونگ، Xperia Z سونی، Optimus G و Optimus G pro ال‌جی، آیفون 5 اپل و HTC One بود، ظاهرا گوشی‌های Galaxy Note 3 و Xperia z1 قرار است جای آنها را بگیرند

و به نوعی می‌توان آنها را سردمداران بعدی بازار موبایل دانست.به گزارش ایران نت، هر دو گوشی Galaxy Note 3 و Xperia z1 از نمایشگرهای با کیفیتی برخوردارند. Galaxy Note 3 از نمایشگر 7/5 اینچی AMOLED با تراکم 386 پیکسل در هر اینچ بهره می‌برد. اما سونی در گوشی Xperia Z1 از صفحه نمایش پنج اینچی با پشتیبانی از دو فناوری Triluminos و X-Reality بهره برده که رنگ‌ها در آن کنتراست بیشتری دارد و تصاویر زنده‌تر به نظر می‌رسند. این صفحه نمایش دارای تراکم پیکسلی 441 پیکسل در هر اینچ است. اما ال‌جی گوشی G2 را با صفحه نمایش 2/5 اینچی IPS ارایه کرده که تراکم پیکسلی به 424 پیکسل در هر اینچ می‌رسد.گوشی‌های Galaxy Note 3 و Xperia z1 از جدیدترین و سریع‌ترین پردازنده‌های موبایلی بهره می‌برند. Xperia Z1 سونی از پردازنده Snapdragon 800 بهره می‌برد.در این میان Galaxy Note 3 با چیپ‌ست Snapdragon 800 و پردازنده Exynos 5 Octa که چهار هسته‌ آن ARM Cortex A15 در فرکانس 9/1 گیگاهرتزی است و چهار هسته دیگرARM Cortex A7 در فرکانس3/1 گیگاهرتزی است کار می‌کند. این هسته‌ها در سیستم معماری Big.LITTLE قرار می‌گیرند که به معنای قابلیت تعویض هسته‌ها برای به دست آمدن عمر بیشتر باتری و بازده کاری بالاتر خواهد بود.اگرچه هر دو گوشی‌ تقریبا قدرت پردازشی برابری دارد، اما Note 3 با حافظه RAM سه گیگابایتی خود قدرت بیشتری دارد.Galaxy note 3سامسونگ از دوربین 13 مگاپیکسلی با فلش LED بهره می‌برد و می‌توان تصاویری با کیفیت 4128×3096 پیکسل ثبت کرد. این گوشی همچنین دارای دوربین ثانویه دو مگاپیکسلی است. گفته می‌شود این دوربین کیفیتی مشابه Galaxy S4 خواهد داشت. دوربین G2 نیز 13 مگاپیکسلی با فلش LED خواهد بود اما در مقایسه با رقیب سامسونگی خود از فناوری لرزش‌گیر اپتیکال تصویر بهره می‌برد.در این میان به نظر می‌رسد دوربین Xperia Z1 با به‌کارگیری لنز G lens و بهره‌مندی از حسگر 7/20 مگاپیکسلی در جایگاه بالاتری نسبت به دو گوشی دیگر قرار می‌گیرد.Galaxy note 3 از آخرین نسخه رابط کاربری TouchWiz Nature که روی سیستم‌عامل آندرویید قرار گرفته، بهره می‌برد و پلات‌فورم آن نسخه 4.3 آندرویید است. گفته می‌شود گوشی Galaxy Note 3 تمامی ویژگی‌های نرم افزاری گلکسی S4 را به ارث می‌برد و بسیاری از قابلیت‌های S-Pen را نیز ارایه می‌کند. سامسونگ با ارایه نرم‌افزارها و قابلیت‌های جدید همچون Air Command، محصولات خود را نسبت به سایر رقبا کارآمدتر کرده است.
اما گوشی‌ Xperia Z1 از نسخه 4.2.2 سیستم‌عامل آندرویید با رابط کاربری ویژه سونی بهره می‌برد.به این ترتیب گوشی Galaxy Note3 سامسونگ در زمینه نرم‌افزاری و سیستم‌عامل حرف اول را می‌زند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *