به نقل از ایران نت نیوز، اگر به یاد داشته باشید چند روز پیش خبر دادیم فروشگاه‌های ال جی به محل فروش آیفون تبدیل خواهند شد و حالا ظاهرا مخالفی برای آن پیدا شده است.
سامسونگ از این موضوع ناراحت است و ادعا کرده چنین اقدامی تخطی از توافق امضاء شده بین این دو شرکت در سال 2018 است که طبق آن تنها گوشی‌های ساخته شده توسط ال جی می‌توانند در فروشگاه‌های تحت مدیریت ال جی فروخته شوند و به همین شکل در فروشگاه‌های سامسونگ تنها گوشی‌های سامسونگ می‌توانند به فروش برسند (هدف از این توافق محافظت از فروشگاه‌های کوچک و متوسط در برابر این دو غول بوده است).
گرچه ال جی به بندی در این توافق استناد می‌کند که می‌گوید در صورت یک تغییر مهم، در مفاد آن می‌توان تجدید نظر کرد و با توجه به خروج ال جی از کسب‌وکار موبایل واقعا باید بگوییم تغییر مهمی انجام شده است.
انجمنی که این توافق را نیز پذیرفته اقدام ال جی را زیر سوال برده اما یکی از مقامات موافقت کرده است تجدید نظر باید تحت شرایطی انجام شود.
سامسونگ می‌ترسد فروش آیفون‌ها در بیش از 400 فروشگاه ال جی در سراسر کره سهم بازار گوشی‌های هوشمند فایوجی این شرکت را به خطر خواهد انداخت.
اپل بزرگ‌ترین فروشنده گوشی‌های 5G در دنیا است و سامسونگ رتبه چهارم را به عهده دارد (گرچه سرعت رشد غول کره‌ای بیشترین است).
از طرف دیگر مدل‌های آیفون کاملا جدید فایوجی در ماه سپتامبر یا اکتبر خواهند رسید، یعنی درست پس از آن که معامله ال جی و اپل اجرایی می‌شود (ظاهرا 1 آگوست).

تصمیم اولیه فروش آیفون‌ها، آیپدها و اپل واچ‌ها در فروشگاه‌های ال جی بوده است (خبری از مک‌ها نیست چون ال جی برای کامپیوترهای خود رقیب نمی‌خواهد).
جدیدترین گزارش‌ها نشان می‌دهد توافق تنها روی فروش آیفون‌ها شده است. سامسونگ سعی دارد با درخواست از 3 اپراتور بزرگ کره (که در بین آن‌ها ال جی یو پلاس است) به‌صورت غیر مستقیم به ال جی فشار آورد تا از این شرکت بخواهند ال جی در فروشگاه‌های Best Shop خود گوشی‌های گلکسی را نیز بفروشد.
بدون شک چنین معامله‌ای می‌تواند از حجم فروش فروشگاه‌های سامسونگ بکاهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *