میانگین حفره‌های امنیتی هر رایانه در جهان به عدد ۱۲ رسید
بی توجهی کاربران رایانه‌های شخصی و عدم به روزکردن برنامه‌های نرم افزاری باعث شده آسیب پذیری‌های این رایانه‌ها به طور چشمگیری افزایش یابد.

تحقیقات موسسه امنیتی کاسپراسکای نشان می دهد عدم نصب وصله های امنیتی جدید برای نرم افزارهای مختلف باعث شده میلیون ها رایانه در سراسر جهان آسیب پذیر باقی بمانند.

کاسپراسکای با اسکن کردن صدها میلیون رایانه در سراسر جهان موفق به شناسایی ۱۳۲ میلیون آسیب پذیری در آنها شده است. این آسیب پذیری ها مربوط به ۱۱ میلیون رایانه مجهز به سیستم عامل ویندوز بوده است. به عبارت بهتر متوسط آسیب پذیری های شناسایی شده در هر رایانه برابر با ۱۲ مورد بوده است.

از مجموع این حفره ها و آسیب پذیری ها تنها ۸مورد به طور گسترده از سوی هکرها مورد سواستفاده قرار گرفته اند که ۵ مورد از آنها مربوط به برنامه جاوا بوده اند. دو آسیب پذیری نیز مربوط به برنامه فلاش شرکت ادوب و یکی مربوط به برنامه Adobe Reader بوده که برای مشاهده فایل های پی دی اف به کار می رود .

جالب اینکه حتی در صورت عرضه شدن وصله های تازه کاربران به کندی این وصله ها را نصب می کنند. به عنوان مثال پس از به روز شدن برنامه جاوا شش هفته طول کشید تا ۲۸ درصد کاربران نسخه تازه این برنامه را نصب کنند. وضعیت در مورد دیگر برنامه های آسیب پذیر نیز به همین منوال بوده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *