کازو هیرای، مدیر عامل شرکت سونی معتقد است، بخش سرگرمی را نباید از حوزه‌ی الکترونیک جدا کرد. وی در تازه‌ترین موضع گیری اذعان کرده که بخش‌های فیلم و ابزارهای سونی همکاری بهتری با هم دارند.

این موضوع می‌تواند پایانی باشد بر مباحثاتی که در این مدت پیرامون جدا شدن بخش سرگرمی شرکت درجریان بود.بدین ترتیب پس از آنکه ماه گذشته دانیل لوئب مدیر صندوق Third Point Hedge ابراز داشت و پیشنهاد کرد که یک جداسازی می‌تواند بخش چالشی سخت‌افزار سونی را از تاثیرگذاری منفی بر دیگر بخش‌های کمپانی به خصوص بازار پرمنفعت سرگرمی باز دارد، مدیر عامل این شرکت با موضع‌گیری شفاف نظر خود را اعلام نمود.
این خبر در حالی منتشر می‌شود که شرکت ژاپنی در مدت یک هفته حضور در نمایشگاه E3 موفقیت‌هایی کسب کرد و توانست برند پلی‌استیشن 4 خود را به خوبی ارائه نماید. کنسول پلی استیشن یکی از محصولات سونی است که موفق شده فاصله‌ی بین سخت‌افزار و نرم‌افزار را پر کند، اما این پرسش مطرح بود که آیا سونی تصمیمی برای جدا کردن این دو بخش گرفته یا خیر.پس از انتشار این اخبار سهام کمپانی سونی بیش از 5 درصد افت ارزش را تجربه کرد به گونه‌ای که ارزش هر سهم آن به کمتر از 20 دلار تنزل یافت؛ این در حالی است که بیستم ماه مه ارزش سهام آنها به بالاترین حد خود یعنی نزدیک 23 دلار رسیده بود. پس از حضور فوق العاده‌ در نمایشگاه E3، این کمپانی بخش سرگرمی را جدا نکرد، و به الطبع با واکنشی شدید روبرو شد.در خبری مرتبط، اندرو هاوس از سونی در گفتگویی با وال استریت ژورنال اذعان کرد که «احتمالا تقاضا برای پلی استیشن 4 بسیار بیش از میزان عرضه خواهد بود» و این تنها به دلیل نمایش فوق العاده‌ای است که در این نمایشگاه صورت دادیم. به خوبی به خاطر داریم که روند مشابهی نیز در خریداران اولیه پلی استیشن 3 وجود داشت.وال استریت ژورنال همچنین گزارش کرده که نماینده‌ی شرکت GameStop اخبار موجود را تایید کرده است. شرکت مطبوع وی که در زمینه‌ی خرده فروشی بازی‌های ویدئویی دست دوم فعال است، از زمانی که سونی اعلام کرد کنسول جدید این شرکت هیچ محدودیتی در رابطه با فروش بازی‌های دست دوم ندارد، با افزایش ارزش سهام روبرو شده. این در حالی است که آنها پیشتر با اتخاذ تصمیمات متضاد مایکروسافت، در این باره متحمل ضررهایی شده بودند.کنسول پلی استیشن 4 قرار است در فصل تعطیلات با قیمت 399 دلار عرضه شود. این در حالی است که کنسول ایکس باکس وان مایکروسافت نیز قرار است در همین بازه‌ی زمانی با قیمت 499 دلار عرضه شود. سونی امیدوار است با فروش قابل ملاحظه‌ این کنسول بازی جانی دوباره به شرکت بخشیده شود و بتواند از درآمد حاصل از آن برای گسترش بخش‌های الکتریکی دیگر بهره برد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *