اگر دوستانی دارید که به‌طور مدام با شما در تماس هستند و به موبایلتان زیاد زنگ می‌زنند، می‌توانید برای آنها زنگ مخصوص تعریف کنید تا پیش از برداشتن گوشی نیز بدانید که اوست که زنگ می‌زند.

برای این منظور باید از موسیقی‌های موجود در آی‌تیونز استفاده کنید. البته باید گوشی موبایل‌تان نیز آی‌فون باشد.

1.   1.   به گزارش سافت‌گذر به نقل از برترین ها؛  ابتدا وارد آی‌تیونز بشوید و موسیقی‌ای که تصور می‌کنید مناسب است را پیدا کنید. به موسیقی گوش کنید و قسمتی که دوست دارید و بیشتر از 30 ثانیه نیست را انتخاب کنید. این در واقع کلیپی برای زنگ موبایل شماست. زمان آغاز و پایان این کلیپ را یادداشت کنید.

 2.    روی آهنگ کلیک راست و گزینه Get Info را انتخاب کنید. سپس روی گزینه Options کلیک کنید و در قسمت تکستی که وجود دارد زمان شروع و پایان کلیپ موردنظر را تایپ کنید. در آخر کلید OK را فشار دهید.

3.    دوباره روی آهنگ موردنظر کلیک راست کنید و گزینه Convert Selection to AAC را انتخاب کنید. پس از چند ثانیه، آی‌تیونز یک نسخه کپی از کلیپ ساخته شده برای شما می‌سازد و درست زیر نسخه اصلی موسیقی قرار می‌دهد. اگر نتوانستید گزینه AAC را ببینید، نگران نباشید.

 4.    اگر گزینه‌ای به نام AAC را نمی‌توانید ببینید احتمالا از گزینه اولویت داشتن MP3 یا WAV استفاده می‌کنید. برای تغییر این اولویت به AAC روی منوی Edit کلیک، Preferences را انتخاب و سپس روی گزینه General کلیک کنید. روی کلید Import Settings کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید گزینه AAC Encoder از منوی ورودی‌ها را انتخاب کنید. در آخر روی OK کلیک کنید.

5.    روی نسخه کوتاهی که ساخته‌اید کلیک و گزینه Delete را انتخاب کنید. در این مرحله فقط قصد داریم آن قطعه را از فهرست موسیقی‌های آی‌تیونز حذف کنیم. در این حالت، یک پنجره‌ای باز می‌شود و از شما می‌پرسد آیا قصد دارید فایل موردنظر را از هارددرایو خود حذف کنید. شما در این مرحله باید گزینه Keep File را انتخاب کنید. دوباره به فایل اصلی برگردید و دوباره گزینه Get Info را انتخاب کنید. تیک های کنار گزینه های Start Time و  End Time را بگذارید تا آنها را به جایی که بودند باز گرداند.

6.    برای دسترسی به فایل صوتی ساخته شده باید گزینه My Computer را از منوی استارت انتخاب کنید. فایل موردنظر باید احتمالا در فولدری در Music > iTunes > iTunes Music باشد. این فایل پسوند “.m4a دارد. روی فایل راست کلیک و گزینه Rename را برای تغییر نام آن انتخاب کنید. پسوند آن را تغییر دهید و پسوندی بگذارید که آی‌تیونز آن را می‌شناسد و از آن پشتیبانی می‌کند.

7.    فایل صوتی مورد نظر را بگیرید و درون آیکان Tones موجود در منوی سمت چپ آی‌تیونز بیندازید. این کار منجر به کپی شدن فایل در آی‌تیونز می‌شود و آن را در فهرست آهنگ‌ها نمایش خواهد داد.

8.    آی‌فون خود را با کامپیوتر وصل و آن را از منوی چپ آی‌تیونز انتخاب کنید. روی گزینه Tones در بالای صفحه کلیک کنید. گزینه Sync Tones را فعال کنید و تیک کنار زنگ موبایل جدید را بگذارید. کلید Sync را انتخاب کنید و چند ثانیه منتظر بمانید تا فایل صوتی روی آی‌فون کپی شود.

9.    آی‌فون خود را روشن کنید. شما می‌توانید آهنگ ساخته شده را از قسمت تنظیمات انتخاب  کنید، روی گزینه Sounds و سپس Ringtone کلیک کنید. در این مرحله می‌توانید این آهنگ را برای هر کدام از شماره‌های تماس خود که تمایل دارید، انتخاب کنید. برای این کار، روی نام موردنظر در فهرست مخاطبین کلیک و کلید  Edit را انتخاب کنید. با فشار گزینه Ringtone می‌توانید آهنگ دلخواه را برای مخاطب موردنظر انتخاب کنید.

با انتخاب زنگ های موبایل متفاوت برای مخاطبین مختلف، می‌توانید پیش از رفتن به سراغ گوشی هنگام زنگ خوردن، متوجه شوید که آیا تماس مهم است یا خیر.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *