شرکت اپل پیش‌ بینی کرده است که برای نخستین بار پس از ۲۰۰۳ میلادی میزان درآمدهای فصلی آن کاهش یابد که این اتفاق به دنبال بروز مشکلات برای عرضه برخی محصولات اپل و افزایش رقابت در بازار جهانی گوشی‌های هوشمند با شرکت سامسونگ رخ می‌ده

خبرگزاری بلومبرگ با انتشار گزارشی اعلام کرد که ۱۴ کارشناس اقتصادی برتر جهان پیش‌ بینی‌های خود را در مورد وضعیت مالی شرکت تولیدکننده گوشی‌های هوشمند آیفون تغییر دادند و اظهار داشتند که ارزش سهام اپل نسبت به سپتامبر ۲۰۱۲ که در بالاترین سطح خود بود نیز کمتر خواهد شد.

گزارش مالی اپل مربوط به فصل نخست سال جاری میلادی که قرار است فردا منتشر شود، حاکی از آن خواهد بود میزان درآمدهای اپل در فصل دوم سال مالی جاری با کاهش ۱۸ درصدی به ۹٫۵۳ میلیارد دلار خواهد رسید و بر این اساس ارزش هر سهم این شرکت در بازار بورس ۱۰٫۰۲ دلار خواهد بود.

پیش از این پیش‌ بینی شده بود که درآمدهای شرکت اپل در این دوره زمانی با رشد ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲٫۴ میلیارد دلار برسد که البته گفته می‌شد این رقم هم کمترین رشد درآمدهای اپل از سال ۲۰۰۹ به بعد بوده است.

“لاورنس بالتر”(Laurence Balter) از تحلیلگران مرکز Oracle Investment Research گفت: «بازار جهانی وضعیت اپل را برای من نمایان می‌کند. این بازار نیاز دارد نشانه‌های جدیدی نمایان کند تا بتوانیم به آینده اپل امیدوار باشیم، زیرا شمعی که اپل هم‌اکنون در دست گرفته است سوسو می‌زند».

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *