این نرم افزار با موفقیت بر روی برنامه محبوب اسکایپ مورد آزمایش قرار گرفته است. اسکایپ با بیش از ۳۰۰ میلیون مشترک که در روز دو میلیارد دقیقه مکالمه ویدیویی انجام می‌دهند دارای همین مشکل است. زیرا کاربران نمی توانند به چشم هم نگاه کرده و تماس چشمی برقرار کنند.

به گزارش ایران نت ، حال کلودیو کاستر دانشجوی دکتری دانشگاه زوریخ راهی را برای برقراری تماس چشمی در اسکایپ و دیگر برنامه های ویدیویی مشابه یافته‌اند که به کاربران در مورد وضعیت صورت طرف دیگر اطلاعاتی ارائه می‌کند تا وی نیز مستقیم به دوربین نگاه کند.ضعف برنامه‌های فعلی تماس ویدیویی موجب شده تا کاربران به جای مشاهده چشمان یکدیگر به شانه یا چانه طرف مقابل خیره شوند. علت این مساله آن است که وبکم معمولا در بالای نمایشگر قرار می گیرد و تصویر کاربر در زمان زل زدن به صفحه و نه دوربین را ارسال می کند.البته پیش از این هم برقراری تماس چشمی در حین مکالمه ویدیویی ممکن بوده، اما این کار مستلزم نصب سیستم‌های گران قیمت و دوربین های متعدد بر روی رایانه ها و همچنین استفاده از نرم افزاری خاص بوده، اما سیستم جدید با هزینه ای کم این کاررا ممکن می کند.
سیستم یاد شده که هنوز تکمیل نشده تنها از یک دستگاه کینکت به عنوان حسگر استفاده می کند و نصب نرم افزار سازگار با آن نیز ساده و کم هزینه است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *