در دسامبر 2020 بود که پس از هشت سال انتظار طرفداران بازی مورد انتظار سایبرپانک 2077 منتشر شد. بازی که سازندگانش خالقان سری بازی ویچر بودند. همان سری بازی که شماره سومش در سال 2015 تبدیل به یکی از پر افتخار‌ترین بازی‌های تاریخ شد. هیجانی که قبل از انتشار بازی برای سایبرپانک 2077 وجود داشت سر به فلک کشیده بود. سرانجام بازی پس از سه تاخیر منتشر شد. اما بازی به قدری از نظر فنی در وضعیت بدی قرار داشت که با اطمینان میتوان گفت که هنوز در مرحله‌ی آلفای توسعه بوده است. کرش‌های پیاپی، باگ‌های عجیب و غریب. مشکلات اجرایی شدید حتی روی سیستم‌های کامپیوتری قوی. از مشکلات بازی در هنگام عرضه میتوان طوماری طولانی تهیه کرد.

تمام اینترنت از ویدیو‌های باگ‌های سایبرپانک پر شده بود. باگ‌هایی که گاهی صرفا خنده‌دار بودند. گاهی هم به حدی بد که امکان ادامه‌ی بازی را غیر ممکن میکردند و باید از بازی خارج میشدید تا بتوانید ادامه دهید. وضعیت اجرایی بازی نیز روی پلی استیشن 4 از نظر فریم ریت تقریبا فاجعه بود. این وضعیت باعث شد که سونی دست از فروش نسخه‌ی دیجیتالی بازی بکشد و آن را از فروشگاه دیجیتالی کنسول‌های PS4 و PS5 حذف کند. حال پس از آپدیت‌ها و بروزرسانی‌های متعددی که سی دی پراجکت برای بازی منتشر کرده‌است، بالاخره این بازی به PS Store بازگشت. البته قول این اتفاق را هفته‌ی پیش گرفته بودیم. سرانجام پس از 186 روز غیبت، این بازی دوباره برای خرید در دسترس است.
البته متاسفانه هنوز وضعیت بازی روی نسخه‌ی عادی پلی استیشن 4 به گونه‌ای است که در صفحه‌ی بازی توصیه شده تا بازی روی پلی استیشن 4 پرو یا پلی استیشن 5 تجربه شود. اما در هر صورت بازی از وضعیت اسفبار زمان عرضه نسبتا فاصله دارد. همچنین قول داده شده است که تا پایان سال به صورت مستمر آپدیت‌ها و فیکس‌های بیشتری برای بازی عرضه شوند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *