رئیس ایکس‌باکس لایو: مایکروسافت 31 اردیبهشت از نسل جدید کنسول رونمایی خواهد کرد

مایکروسافت علی‌رغم انتشار شایعات بسیار درباره نسل آینده ایکس‌باکس، ماه‌ها در این‌باره رازداری و سکوت اختیار کرد؛ اما اکنون که کم‌تر از یک ماه به تاریخ شایعه‌شده برای برگزاری مراسم رونمایی از ایکس‌باکس جدید باقی مانده، مدیر برنامه‌نویسی ایکس‌باکس لایو مشهور به «سرگرد نلسون» بالأخره این تاریخ را تأیید کرده و از برنامه مایکروسافت برای این روز خبر داده است.

«لری هرب» مدیر بخش برنامه‌نویسی شبکه ایکس‌باکس لایو را بسیاری از بازی‌خورها با نام اکانت ایکس‌باکسش یعنی «سرگرد نلسون» می‌شناسند. وی با انتشار پستی در توییتر تأیید کرده که مایکروسافت دارد آماده می‌شود تا در تاریخ 21 مه (31 اردیبهشت) از نسل بعدی ایکس‌باکس رونمایی کند؛ شمارش معکوس نیز رسماً برای برگزاری مراسم پرده‌برداری از پروژه‌ای آغاز شده است که مایکروسافت چند سال است روی آن کار می‌کند.

«سرگرد نلسون» می‌نویسد: «سه‌شنبه 21 مه، قرار است آغاز نسلی جدید از بازی، تلویزیون و سرگرمی را جشم بگیریم. در این تاریخ و در کمپ ایکس‌باکس رویدادی تبلیغاتی برگزار خواهیم کرد و از شما هم دعوت می‌کنیم با ما همراه باشید: این مراسم در سایت Xblox.com و همچنین از طریق شبکه ایکس‌باکس لایو به طور مستقیم در تمام نقاط جهان قابل دسترسی خواهد بود و در آمریکا و کانادا هم از طریق Spike TV پخس می‌شود.»

«هرب» در ادامه نیز می‌نویسد: «آن روز، دورنمای خود را از آینده ایکس‌باکس برای همه ترسیم می‌کنیم و تجربه‌ای از آینده را برای شما به ارمغان خواهیم آورد. 19 روز بعد، در نمایشگاه سرگرمی‌های الکترونیک E3 در لس‌آنجلس نیز مراسم خود را تکمیل و همه بازی‌های محبوبی را معرفی خواهیم کرد که با ایکس‌باکس معرفی خواهند شد.»

وی می‌افزاید: «ما هم بی‌نهایت منتظریم تا از ایکس‌باکس جدید رونمایی کنیم و آن‌چه را مدت‌ها است برای زحمت می‌کشیم به نمایش بگذاریم.»

از جمله اطلاعاتی که تا کنون درباره ایکس‌باکس جدید می‌دانیم این است که کنسول مایکروسافت ورودی HDMI خواهد داشت و این خود یعنی پیش رفتن ایکس‌باکس به سمت تبدیل شدن به یک مرکز سرگرمی در خانه به جای صرفاً یک کنسول بازی.

این رویداد قرار است در کمپ مایکروسافت برگزار و به طور مستقیم در سراسر جهان پخش شود. همه می‌دانیم که مایکروسافت مدت‌ها است روی کنسول جدید خود کار می‌کند و تا کنون هم اطلاعات نسبتاً زیادی، از جمله سخت‌افزار آن و ویژگی جنجالی و شایعه نیاز آن به «اتصال دائم» به اینترنت، نیز درباره نسل جدید ایکس‌باکس در فضای اینترنت منتشر شده است. اگرچه می‌دانیم که ایکس‌باکس جدید قرار است ورودی HDMI نیز داشته باشد؛ اما باز هم منتظریم ببینیم مایکروسافت چه ویژگی‌های جدیدی را در نسل جدید کنسول خود تعبیه کرده است.

مایکروسافت مسلماً قصد دارد موفقیت ایکس‌باکس 360 را در نسل جدید کنسول خود نیز تکرار کند و احتمالاً می‌خواهد این کنسول را از صرفاً یک کنسول بازی به یک پایگاه و مرکز رسانه‌ای در خانه تبدیل خواهد کرد. ایکس‌باکس 360 نیز در این مسیر گام‌های خوبی برداشت و بنابراین اصلاً بعید نیست که مایکروسافت بخواهد این سیاست خود را همچنان ادامه دهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *