بسیاری از افراد دوست دارند تا در مواقع مختلف استرس  خود را به صورت تجربی اندازه گیری کنند که البته تاکنون هیچ راهکار عملی برای اندازه گیری

میزان استرس وجود نداشته است.
به تازگی دانشمندان دانشگاه امپریال کالج لندن در حال توسعه یک آزمون جدید هستند که میزان استرس را از طریق تجزیه و تحلیل نفس خود اندازه گیری کنند.
در یک مطالعه که بر روی ۱۰ مرد و ۱۲ زن بالغ و جوان انجام شد،برای بار نخست آنها را در یک مکان راحت قرار دادند و یک موسیقی کلاسیک آرام بخش نیز برای آنان پخش کردند و سپس تحت یک آزمون ریاضی که به طور خاص برای ایجاد استرس روانی طراحی شده است قرار گرفتند و فشار خون و ضربان قلب این افراد در طول ازمون مورد اندازه گیری دقیق قرار گرفت و در ضمن نمونه تنفس قبل و بعد از هر یک از این دو فعالیت نیز اندازه گیری شد.
محتوای شیمیایی که از نمونه ها بدست آورده شده بود از طریق کروماتوگرافی طیف سنجی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و مشخص شد که ترکیبات شیمیایی مانند ۲-methyl ، pentadecane و ایندول با افزایش و کاهش استرس در تماس مستقیم هستند اگرچه محققان تاکید می‌کنند که برای اثبات این فرضیه احتیاج به ازمایشات گسترده‌تری است.
دانشمندان مذکور در ادامه این نظریه را نیز ارائه داده اند که تغییر در محتوای تنفس در نتیجه افزای سرعت تنفس ،افزایش ضربان قلب و همچنین فشار خون بالا است که خود این موارد همگی پاسخ فیزیولوژیک و طبیعی به استرس است.
امید است که در نهایت یک روش تست استاندارد برای اندازه گیری استرس توسعه یابد که به بیماران نیز اجازه سنجش استرس خود را به صورت تجربی دهد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *