بازی Scarlet Nexus ازجمله عناوین نقش‌آفرینی علمی تخیلی از ژانر اکشن نقش‌آفرینی چند روز دیگر منتشر خواهد شد. می‌دانم که همه با این بازی انیمه مانند آشنا نیستند اما این اثر توانسته نمرات بسیار خوبی از سوی منتقدان دریافت کند و بسیاری از شخصیت‌های پویا و پلات تعجب‌آور آن استقبال کرده‌اند. همراه پارسی گیم باشید تا بخشی از بررسی بازی توسط وب‌سایت‌های مطرح را بخوانیم و در آخر، مجموع نمرات آن را مشاهده کنیم.

Scarlet Nexus ، یک گوهر شگفت‌آور
بازی Scarlet Nexus از ساخته‌های شرکت Bandai Namco است که مدت‌هاست انتظار انتشارش را برای کنسول‌های بازی و کامپیوتر داریم. این بازی یک اثر اکشن نقش‌آفرینی است که از دید سوم شخص روایت می‌شود. داستان بازی حول قهرمانی به نام Yuito Sumeragi می‌چرخد که عضو گروه OSF است که وظیفه‌ی آن‌ها، دفاع در مقابل دشمنانی است که به دنبال نابودی دنیا هستند. قهرمان بازی علاوه بر سلاح‌های سرد، از قدرت جادویی برخوردار است که اجازه‌ی کنترل اشیاء و پرتاب آن‌ها را به‌سوی دشمن می‌دهد. همچنین قابلیت دیگری هم در اختیار قهرمان بازی است که مشابه سیستم درختی عمل می‌کند و با پیشرفت بازی‌کننده، قابلیت‌های تازه‌ای در دسترس وی قرار می‌گیرند.

بازی اسکارلت نکسوس در مورد یک بعد موازی از واقعیت است و به انسان‌هایی می‌پردازد که موفق به توسعه‌ی فناوری‌های پیشرفته و فرم تازه‌ای از حیات شده‌اند. این قدرت جادویی، باعث جذب دشمنان مختلفی از سراسر کهکشان شده و این وظیفه‌ی نیروهای OSF است که با جان‌ودل از کره‌ی زمین و بشریت دفاع کنند. گفتنی است تمرکز بازی روی نبردهای هیجان‌انگیز است و حدود ۶۰ ساعت گیم پلی مهیج را در اختیار بازیکن قرار می‌دهد. بیایید نگاهی به نظر منتقدان در مورد Scarlet Nexus بیندازیم.
بازی: Scarlet Nexus
پلتفرم‌ها : PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X|S
توسعه‌دهنده: Bandai Namco Games
تاریخ انتشار: 4 تیر
قیمت: 60 دلار

بررسی کوتاه بازی
گیم‌اسپات
بازی Scarlet Nexus دارای شخصیت‌های جاندار و پرانرژی است که همراه با مکانیسم‌های گیم‌پلی متنوع و چشم‌گیر می‌درخشند. داستان غافل‌گیر کننده بود و باید بگویم که سرعت پیشروی آن کاملاً مناسب است و هیچ‌کدام از فصل‌های بازی خسته‌کننده نیست. سال 2021 پر از بازی‌های JRPG بود که بسیاری از آن‌ها دنباله‌ی نسخه‌های پیشین بودند اما پس‌ازآنکه هر دو بخش داستانی بازی را تجربه کردم، باید بگوییم که این اثر پتانسیل آن را دارد که به بهترین اثر امسال این ژانر تبدیل شود.

گیمزرادار – 3.5/5
بازی Scarlet Nexus تجربه‌ای سرگرم‌کننده با سیستم‌ مبارزه متنوع ارائه می‌دهد و جدا از آن، انبوهی از قابلیت‌ها و فنون حمله و مبارزه وجود دارد که نتایج رضایت بخشی داشته است. آنچه باعث شده تا اثر جدید شرکت Bandai Namco آن‌چنان‌که باید قوی ظاهر نشود، عدم پختگی سیستم‌های جانبی بازی است. برای نمونه شخصیت‌های فرعی به‌هیچ‌عنوان پخته نیستند و ساختار مراحل فرعی هم تنها به‌منظور ارائه XP و امتیاز بیشتر به بازی‌کننده خلق‌شده‌اند و هیچ هدف خاصی پشت آن‌ها نیست. پلات بازی پتانسیل بالایی دارد و به مسائل عمیقی می‌پردازد اما هیچ‌گاه به بازی‌کننده زمان کافی به‌منظور درک آن نمی‌دهد و سریعاً از موضوع رد می‌شود.

VG247 – 3/5
اگر به دنبال یک اثر نقش‌آفرینی عمیق با سیستم مبارزه متنوع هستید، این بازی شمارا ناامید نخواهد کرد. اگر انتظار یک اثر مهیج مانند Devil May Cry را از Scarlet Nexus دارید، باید بگوییم که داستان‌سرایی بیشتر از گیم‌پلی به چشم می‌آید و این اثر نمی‌تواند شباهت با آن بازی داشته باشد. با تمام این گفته‌ها، هنوز می‌توانید از بازی لذت ببرید و می‌دانم که افراد زیادی از آن لذت خواهند برد اما می‌ترسم تعدادی همان چند ساعت اول، بازی را رها کنند.

Polygon – پیشنهاد می‌شود!
خیلی بد است که این مراحل فرعی نمی‌خوانند از آن فضای غنی بازی و اشارات سیاسی استفاده کنند. این اشارات فوق‌العاده جالب است و برای نمونه یکی از اعضای بازنشست گروه OSF توانایی خو گرفتن با زندگی عادی را ندارد و دوست دارد بار دیگر به همان زندگی نظامی برگردد. یک بخش از جمعیت هم وجود دارد که بدون قدرت‌های جادویی به دنیا آمده‌اند و در طول داستان موردبحث قرار می‌گیرند. در سوی دیگر موضوعاتی مانند نبرد طبقاتی و تبعیض دیده می‌شود که ای‌کاش بیشتر به آن می‌پرداخت.
مجموع نمرات بازی Scarlet Nexus
کسی انتظار نداشت که بازی Scarlet Nexus موفق به جذب طرفداران زیادی شود اما دریافت نمره‌ی 80 متاکریتیک می‌تواند شروع خوبی برای این اثر اکشن نقش‌آفرینی باشد و باید ببینیم طرفداران این ژانر محبوب، به چه شکل از اسکارلت نکسوس استقبال خواهند کرد.

Game Informer 8.75
Wccftech 8.5
TheSixthAxis 8
PlayStation Universe 8
True Gaming 8
Press Start 7.5
GamesRadar+ 3.5/5
The Gamer 3.5/5
VG247 3/5
God is a Geek 95
RPG Site – 70
Screen Rant – 80

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *