«نور آبی مرگ» در کنسول‌های پلی‌استیشن 4

«نور آبی مرگ» در کنسول‌های پلی‌استیشن 4مشکلی که ساعت به ساعت شایع‌تر می‌شود و بلای جان کنسول‌های پلی‌استیشن 4 شده است، می‌تواند نتایج جبران‌ناپذیری روی آمار فروش سونی بگذارد.

عرضه هر کنسول زمانی بسیار هیجان‌آور است؛ زیرا کنسول‌های نسل جدید همیشه فناوری روز را به جلو می‌برند و باید بتوانند تا چندین سال، اگر نگوییم یک دهه، با سخت‌افزارهای روز رقابت کنند. به علت روش طراحی کنسول‌ها، بخش عمده قطعات سخت‌افزاری به گونه‌ای تأمین می‌شوند که اگر به درستی امتحان نشده باشند، احتمال درست کار نکردن آن‌ها زیاد است.

ایکس‌باکس 360 شاید بهترین مثال از این نوع مشکلات سخت‌افزاری باشد؛ مشکلی که به «حلقه سرخ مرگ» مشهور شد آن‌قدر در این کنسول شایع بود که مایکروسافت مجبور شد هزینه بسیار گسترده‌ای بکند تا این مشکل را حل کند. مایکروسافت توانست بر مشکلات اولیه عرضه ایکس‌باکس 360 غلبه کند؛ اما به نظر می‌آید این بار نوبت سونی است تا این امتحان را درباره پلی‌استیشن 4 پس بدهد.

مشکل کنونی ظاهراً به پورت HDMI مربوط است که باعث می‌شود تا صفحه تلویزیون روشن و خاموش شود و در موارد شدیدتر اصلاً کنسول روشن نشود و صرفاً یک «صفحه آبی مرگ» را نشان دهد.

نمی‌توان تخمین زد که این مشکل تا چه حد شایع است؛ اما همان‌طور که می‌دانیم، اینترنت معمولاً هر چیزی را بزرگ‌تر از آن جلوه می‌دهد که واقعاً هست. با این وجود، تحقیقی از طریق توییتر با کد #PS4broken نشان می‌دهد که تعداد تقریباً زیادی از کاربران کنسول خود را در حالی دریافت کرده‌اند که از همان ابتدا روشن نمی‌شده است.
این مشکل از آن‌جا برای سونی مشکل بزرگی است که این‌گونه ضد تبلیغ بلافاصله پس از عرضه، آن هم قبل از تعطیلات سال نو، می‌تواند برای یک محصول ویران‌گر باشد. اگرچه ممکن است بتوانند مشکل کنسول‌های فروخته شده را به سرعت حل کنند؛ اما همین که موج اول کنسول‌ها با مشکل مواجه شده‌اند، بسیاری از مشتریان پلی‌استیشن 4 را از خریدن این کنسول منصرف خواهد کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *