هر چقدر هم که محصول یک شرکت کامل و باکیفیت باشد اما بدون تبلیغات مناسب کاربران از امکانات آن مطلع نخواهند شد و طبیعتاً فروش مناسبی هم عاید آن محصول نخواهد شد.

مؤسسه Kantar Media آمار جالبی را از هزینه تبلیغات شرکت‌های مشهور موبایلی در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۲ را منتشر کرده است که دیدن آن خالی از لطف نیست.
ابتدا لازم است بدانید که این ارقام تنها مربوط به تبلیغات درون کشور ایالات متحده امریکا است و مجموع تبلیغات تلویزیونی، چاپی انتشارات، بیل‌بوردها و هزینه‌های تخمینی دیگر Kantar Media را شامل می‌شود.

به گزارش Wall Street Journal سامسونگ در سال ۲۰۱۲ حدود ۴۰۱ میلیون دلار تنها در امریکا خرج تبلیغات کرده است که این رقم نسبت به ۷۸ میلیون دلار سال ۲۰۱۱ حدود    ۴۱۴ درصد افزایش داشته است! این در حالی است که اپلی که در سال ۲۰۱۱ با ۲۵۳ میلیون دلار بیش از سه برابر سامسونگ بر روی تبلیغات سرمایه‌گذاری کرده بود حالا با رشد تنها  حدود ۳۱ درصدی و خرج ۳۳۳ میلیون دلار ۲۰ درصد کمتر از سامسونگ به تبلیغات بها داده است.

به نظر می‌آید هزینه‌های گزاف تبلیغاتی سامسونگ در سال ۲۰۱۳ نیز روند سعودی داشته باشد چرا که پس از نصب بیلبوردهای مختلف برای مراسم معرفی گلکسی اس ۴ دیروز هم سامسونگ برای ایجاد جو بیشتر حول این محصول یک نمایش رقص را در میدان Time Square نیویورک برگزار کرد.

بسیاری از کارشناسان یکی از دلایل موفقیت سامسونگ را همین تبلیغات زیاد می‌دانند. گفته می‌شود کل شرکت سامسونگ برای کلیه محصولات موبایلی و غیرموبایلی در سراسر دنیا حدود ۱۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۱۲ هزینه تبلیغات پرداخته است.

رتبه‌های بعدی را به ترتیب اچ‌تی‌سی، بلک بری و نوکیا در امریکا تشکیل داده‌اند که هر سه کمپانی در سال ۲۰۱۲ نسبت به سال ۲۰۱۱ هزینه کمتری را به تبلیغات اختصاص داده‌اند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *