500x353xtoc.SvKn0lMDuX

500x353xtoc.SvKn0lMDuXخودروسازان ژاپنی این روزها با جامعه ای روبرو هستند که علاقه کمتری به رانندگی، چرخاندن فرمان خودرو و پیدا کردن جای پارک دارند. همچنین این خودروسازان افرادی را می بینند که استطاعت خرید یک خودرو و بیمه کردن آن را ندارند. بنابراین هر یک از آن ها گاه و بی گاه طرح های مفهومی عجیب و غریبی را مطرح می کنند.

در این میان خودروساز مطرح ژاپنی، تویوتا، هم راه حلی کاملاً متفاوت ارائه کرده. تویوتا از وسیله یک نقلیه هیبریدی سخن می گوید که راکب برای راندن آن باید سرپا بایستد و مانند اسب با آن برخورد کند.

این وسیله نقلیه FV2 نام دارد و یکی از عجیب ترین طرح های مفهومی است که در نمایشگاه خودروی توکیو 2013 معرفی خواهد شد. مسئولین تویوتا در مورد این وسیله نقلیه گفته اند که «…رابطه بین راننده و خودرو می بایست با در نظر گرفتن جنبه اعتماد و درک متقابل توسعه پیدا کند،….دقیقاً مانند رابطه سوارکار با اسبش».

گویی مسئولین تویوتا در تشبیه این وسیله به اسب خیلی جدی هستند. در این خودرو از فرمان خبری نیست، بلکه راننده برای کنترل وسیله نقلیه، مشابه دوچرخه های الکترونیکی سِگ وِی(Segway)، می بایست بدن خود را به سمت جلو ،عقب، راست، یا چپ متمایل کند. توسط صدا و حالت چهره، FV2 قادر است حالت و وضع روحی راننده تشیص بدهد و با تغییر رنگ خودرو، این احساسات را به بقیه منعکس کند. شیشه جلوی خودرو نیز مجهز به فناوری های واقعیت افزوده بوده و اطلاعات زیادی از جمله شرایط ترافیکی را برای راننده نمایش می دهد.

تویوتا پیش از این نیز همگام با خودروسازان بزرگ دیگر، در مسیر خودروهای بدون راننده و هوشمند گام برداشته بود. اوایل سال 2013 بود که تویوتا در همین راستا از سیستم A-PCS در لکسوس سری LS رونمایی کرد. اما گویی بلندپروازی های این شرکت ژاپنی به این جا ختم نخواهد شد و تویوتا قصد دارد همچون فرهنگ کشور زادگاهش، ژاپن، عجیب ترین مفاهیم و محصولات را به دنیا معرفی کند. نظر شما در مورد این طرح مفهومی تویوتا چیست؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *