گوگل مدت‌ها است به جرم تجاوز به حریم خصوصی کاربران از این دادگاه به آن دادگاه می‌رود و بارها هم به همین دلیل جریمه شده است.
به گزارش دادگاه فدرال سان‌فرانسیسکو دعوای عمومی جدیدی علیه گوگل مطرح شده که این کمپانی را به شنود اطلاعاتی در هنگام نقشه‌برداری برای سرویس نقشه‌های گوگل

متهم کرده است. گفته می‌شود گوگل با شنود ارتباطات شخصی و فعالیت‌های اینترنی افراد از طریق دسترسی به شبکه‌های وای‌فای بدون پسورد، لایحه شنود اطلاعات آمریکا را نقض کرده است. این دومین باری است که قابلیت «دید خیابانی» سرویس نقشه‌های گوگل پای این کمپانی را به دادگاه باز کرده و تا کنون هم 7 میلیون دلار جریمه برای کمپانی به دنبال داشته است.خودروهایی اطلاعات اینترنتی افراد را بدزدنداظهارات دادگاه استیناف پس از آن مطرح شد که گوگل تلاش کرد تا پرونده را مختومه کند. وکلای این کمپانی ادعا می‌کنند فعالیت‌های کمپانی مشمول لایحه شنود اطلاعات نمی‌شود؛ زیرا اطلاعات جابه‌جا شده به وسیله شبکه‌های وای‌فای «ارتباطات رادیویی» تلقی می‌شود و «در اختیار عموم» نیز قرار دارد.هیئت سه نفری قضات نیز در پاسخ به ادعای گوگل، استفاده از اطلاعات برای اهداف تبلیغاتی را غیر معمول دانسته‌اند: «حتی اگر عموم مردم هم بتوانند به شبکه‌های وای‌فای بدون پسورد متصل شوند؛ اما این افراد عمدتاً دست به شنود، ذخیره و رمزگشایی اطلاعاتی نمی‌زنند که توسط دستگاه‌ها در این شبکه‌ها جابه‌جا می‌شوند.‌»به گزارش ایران نت؛ آمریکا، فرانسه و آلمان از جمله کشورهایی بودند که در سال‌های 2008 تا 2010 و پس از اعتراض کاربران به روش‌های جمع‌آوری اطلاعات گوگل، دست به بررسی این اعتراضات زدند. «الیزابت کابراسیر» وکیل مدعی‌العموم که پرونده اعتراض کاربران اینترنتی علیه تجاوز گوگل به حریم خصوصی کاربران را به عهده دارد می‌گوید «منتظر است» تا پرونده را دوباره به جریان بیندازد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *