iwatch

iwatchهمه چیز برای معرفی ساعت هوشمند اپل که از آن با نام iWatch یاد می‌شود، محیا است. این کمپانی از مدت‌ها قبل، تیم بزرگی از مهندسان خبره خود را بکار گرفته تا محصول انقلابی دیگری را طراحی کنند. حال گزارش شده که اپل صرفا به دنبال ساخت یک ابزار هوشمند پوشیدنی نیست و در عوض قصد دارد یک پلتفرم کامل مرتبط با سلامت و تناسب اندام را ایجاد کند.
گفته می‌شود اپل تلاش می‌کند در سیستم‌عامل iOS 8 اپلیکیشن جدیدی را به نام Healthbook ارایه کند که در واقع دفترچه کلیه فعالیت‌های ورزشی و مرتبط با سلامت کاربر خواهد بود. این نرم‌افزار به ساعت هوشمند این کمپانی متصل می‌شود و اطلاعات بدست آمده توسط آن را گردآوری می‌کند. در واقع اپل سعی دارد امکاناتی که در ساعت‌های هوشمند فعلی وجود دارند به شکل بهتر و متمرکزتری در ساعت هوشمند خود بگنجاند.

 

نرم‌افزار Healthbook نه تنها قادر به محاسبه‌ گام‌های برداشته شده کاربر یا کالری سوزانده شده اوست، بلکه امکان محاسبه ضربان قلب، سنجش میزان قند خون، اندازه‌گیری میزان اکسیژن خون و موارد دیگر مرتبط با بهداشت و درمان را دارد.

براساس صحبت‌های مدیرعامل شرکت Masimo که یک استارتاپ برای توسعه لوازم جانبی آیفون برای سنجش میزان اکسیژن خون است، اپل طی یک سال گذشته کارشناسان و مهندسان بسیاری را که در این زمینه تخصص دارند، استخدام کرده است.

چندی پیش نیز شایعه شده بود که اپل در تلاش است تا هدفون جدیدی را تولید کند که در آن محاسبات مرتبط با سلامت انجام خواهد شد. اپل همچنین یکی از پژوهشگران برجسته دانشگاه MIT را که در زمینه طراحی سنسورهای قابل استفاده در هدفون‌ها فعالیت می‌کرد به استخدام خود درآورده است.  

حال باید منتظر رونمایی آیفون ۶ در تابستان امسال باشیم تا ببینیم اپل چه تغییراتی در اکوسیستم خود ایجاد خواهد کرد و آیا وارد بازار ابزارهای پوشیدنی خواهد شد یا خیر.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *