هنوز مدت زیادی از عرضه ویندوز RT روی تبلت‌های جدید نمی‌گذرد اما از همین حالا می‌توان نشانه‌های یک بازنده را در چهره مایکروسافت دید.

این مطلب حاوی فهرستی از مهم‌ترین نقطه ضعف‌های سیستم عامل مایکروسافت است که در نهایت باعث شکست‌شان خواهد شد. تبلت‌ های ویندوز RT کند هستند مسئله اول این است که RT را نمی‌توان سیستم عامل موبایل به حساب آورد. میراث به جای مانده از سورس کدهای افسانه‌ای و البته جاگیر، روی حافظه دستگاه‌ها تاثیر می‌گذارد و از این‌رو نیاز به فضای ذخیره‌سازی بیشتر نسبت به آندروید و iOS!  وجود دارد. کدها باعث می‌شوند دقیقا همان سخت‌افزار، کندتر از رقبا باشد. مثلا جیلی بیلی روی نکسوس 7 بسیار سریع‌تر از ویندوز آر تی روی سرفیس است، حال آنکه تگرا 3 به کار رفته در نکسوس 7 فرکانس پایین‌تری هم دارد.چرا ویندوز RT شکست می‌خورد؟ برای سرعت بهتر، گران‌ترش را بخر
مایکروسافت در مشخصات سخت‌افزاری مشابه با رقبا به سرعت پایین‌تری دست پیدا کرده است. بنابراین راهی نیست جز اینکه پول بیشتری برای سخت‌افزارهای قوی‌تر بپردازد. قضیه زمانی بدتر می‌شود که مایکروسافت از تولیدکنندگان 90 دلار بابت لیسانس ویندوز آر تی و تا 200 دلار بابت ویندوز 8 پرو طلب می‌کند. این باعث می‌شود کار شرکت‌ها در رقابت با دستگاه‌های آندرویدی و البته آی‌پد، سخت‌تر شود.اگر یک تولیدکننده بخواهد محصولی مشابه آی‌پد بسازد؛ یعنی نمایشگر رتینا، کیفیت پردازشی و فضای ذخیره‌سازی مناسب از قیمت پایه 500 دلاری دور می‌شود چون باید یک پردازنده 200 دلاری اینتل Core برای پردازش خوب و یک باتری بزرگ تهیه کند تا به دستگاهی با عملکرد مشابه آی‌پد برسد. این روزها تبلت‌هایی با پردازنده Core i3، نمایشگر بسیار ضعیف‌تر از رتینا و جنس بدنه معمولی حداقل 700 دلار قیمت دارند. در نتیجه نه فقط از نظر قیمت، بلکه از نظر تک‌تک مشخصات هم قادر به رقابت نیستند.وضع وقتی بدتر می‌شود که تولیدکنندگان آندرویدی را در افق رقابت داشته باشیم که از اپل حاشیه سود کمتری دارند و قیمت‌های پایین‌تری ارائه می‌کنند. در حقیقت، تولید‌کننده‌های آندرویدی نه فقط پولی به گوگل نمی‌پردازند بلکه از آندروید درآمد هم کسب می‌کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *