افرادی که کوچک‌ترین آشنایی با دنیای بازی‌های ویدیویی داشته باشند،

بی‌شک کمپانی Valve را می‌شناسندو بعید است سری بازی‌های Half-Life و اخیراً Portal را تجربه نکرده باشند.آن‌چه ممکن است برخی درباره این غول بازی‌سازی دنیا ندانند، این است که «والو» مدتی است دارد پروژه‌ای سخت‌افزاری را موسوم به «استیم باکس» پیگیری می‌کند.
در ماه سپتامبر سال گذشته این خبر همه جا پیچید که کمپانی Valve آزمایش اولین نسل از محصول سخت‌افزاری خود را در سال 2013 آغاز خواهد کرد. امروز «گیب نوول» بنیان‌گذار کمپانی تأیید کرد که این زمان‌بندی هنوز برقرار است و اولین نسل از رایانه مخصوص بازی این کمپانی موسوم به Steam Box به زودی برای اهداف آزمایشی در اختیار عموم قرار خواهد گرفت.
«نوول» در مصاحبه‌ای با خبرگزاری بی‌بی‌سی گفت: «داریم با شرکای خود تلاش می‌کنیم تا جایی که می‌توانیم این کار را سریع‌تر انجام دهیم. قرار است تا حدود سه یا چهار ماه دیگر، مدل اولیه این دستگاه را در اختیار مشتریان قرار دهیم تا واکنش آن‌ها را ارزیابی کنیم.» این یعنی نسخه آزمایشی «استیم باکس» تابستان امسال و در ماه‌های ژوئن یا ژوئیه به دست مردم خواهد رسید.
 مشتریانی که «استیم باکس» را امتحان می‌کنند، نظر خود را فقط درباره این رایانه اعلام نمی‌کنند، بلکه حق انتخاب درباره کنترلر آن را نیز دارند.
«نوول» همچنین توضیح داد که یکی از سؤالات کنونی پیش روی کمپانی «والو» این است که از چه نوع کنترلری استفاده کند. وی گفت که آن دسته از افراد خوش‌شانسی که فرصت امتحان مدل اولیه «استیم باکس» را پیدا می‌کنند، علاوه بر خود سخت‌افزار، دو نوع کنترلر هم دریافت خواهند کرد و می‌توانند نظر خود را درباره استفاده از هر کدام اعلام کنند. این کنترلرها حتی شاید نوعی ویژگی‌های بیومتریک هم داشته باشند تا بتوانند درباره وضعیت زیستی بازی‌خورها در هنگام استفاده اطلاعاتی را ثبت کنند. بنیان‌گذار «والو» همچنین گفت که کمپانی هنوز با برخی مشکلات در زمینه گرم شدن و صداهای اضافی دستگاه مواجه است و برای تبدیل «استیم باکس» به رایانه‌ای قابل اتصال مستقیم به تلویزیون، باید ابتدا این مشکلات را برطرف کرد.
«والو» قرار است رایانه «استیم باکس» را با نسخه‌ای از سیستم‌عامل لینوکس روانه بازار کند. این کمپانی همچنین در یکی از کمپانی‌های دیگر تولید رایانه به نام Xi3 هم سرمایه‌گذاری کرده که دارد رایانه‌ای کوچک تولید می‌کند که بتواند نرم‌افزار کلاینت «استیم» را در حالت «تصویر بزرگ» اجرا کند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *