xkinect

xkinectوقتی مایکروسافت کینکت (نام سنسور حرکت کنسول ایک باکس) را معرفی کرد تصور نمی کرد تا این حد الهام بخش دستگاه ها و ایده های بعدی باشد. ولی حالا می دانیم که نوادگانش قطعاً در آینده بشر حضور فعالی دارند و شاید خیلی امور را هم به دست بگیرند.

محققان دانشگاه همیشه نوآور MIT ایالات متحده یک دستگاه ردیابِ حرکت، تولید کرده اند و نامش را «کینکتِ آینده» گذاشته اند. این وسیله می تواند فردی را حتی در اتاق های دیگر و پشت دیوار تشخیص داده، دنبال کند و با دقت بالایی محل او را تعیین نماید.

 

طبق اظهارات دانشمندان این دانشگاه، دستگاه آنها قادر است یک فرد بالغ را با خطای مثبت/منفی ۱۰ سانتی متر ردیابی کند. به جز توانایی دیدن آن سوی دیوار، مزیت اصلی کینکت آینده این است که می تواند فرد را بی آنکه فرستنده به همراه داشته باشد ردیابی کند. در واقع بر خلاف دیگر سیستم های ردیابی مبتنی بر وای-فای، این دستگاه حرکات فرد را با امواج رادویی ارسال شده توسط خودش تشخیص می دهد.

یکی از محققان می گوید: «کاری که ما انجام می دهیم تمرکز روی تعیین مکان از میان دیوار و بدون نیاز به فرستنده یا گیرنده است. ما از بازگشت امواج از بدن انسان استفاده می کنیم. مسئله جالب این است که دقت ما حتی از سیستم های تعیین مکان وابسته به وای-فای هم بالاتر است»

پژوهشگران ام آی تی ایده خود را ثبت کرده اند و برای آن چندین اپلیکیشن متنوع در نظر گرفته اند. آنها معتقدند دستگاه شان به جز بازی، می تواند در اموری مثل روشن و خاموش کردن چراغ هنگام ورود و خروج افراد به/از اتاق یا تحت نظر گرفتن بیمار نیازمندِ مراقبت های ویژه به کار گرفته شود. حتی استفاده از آن در فروشگاه های بزرگ برای نظارت بر مشتریان هم متصور است.

البته هنوز محدودیت های زیادی هستند که باید از سر راه این دستگاه برداشته شوند: خیلی جا می گیرد. فقط می تواند حرکات یک نفر را تشخیص دهد. و نمی تواند بین افراد و اشیای در حرکت تمیز قائل شود. در پایین می توانید ویدیوی توضیحات کینکت آینده را تماشا کنید و بگویید که چه کاربردهای دیگری برای آن به ذهن تان می رسد؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *