یوتوب نمایش تبلیغ در حالت توقف ویدیو را اضافه کرد

یوتیوب اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد نوع جدیدی از تبلیغات را روی این پلتفرم اعمال کند که زمانی پخش می‌شوند که کاربر ویدیو را متوقف کرده است چون در این بازه زمانی فرد توجهی به صفحه نمایشگر ندارد و احتمالا این مدل از تبلیغات کمتر برای کاربر آزاردهنده خواهد بود اما نکته قابل توجه اینجاست که یوتوب اشاره‌ای نکرده است که این مدل قرار است جایگزین تبلیغات معمولی این پلتفرم باشند و با این تفاسیر یوتوب تنها یک مدل تبلیغات جدید به انبوه تبلیغات خود اضافه کرده است.

به گزارش ایران نت برد به نقل از Xda در چندسال گذشته، تبلیغات در یوتیوب به شکلی افزایش یافته که نگرانی زیادی برای بسیاری از کاربران به وجود آورده است. این پلتفرم که بزرگترین سرویس ویدئویی جهان را ارائه می‌دهد و رقبای قابل توجهی در این زمینه ندارد اما تعدد پخش تبلیغات در یوتیوب به حدی آزاردهنده شده که کاربران به طور فزاینده‌ای به استفاده از نرم‌افزارهای مسدودکننده تبلیغات روی آورده‌اند اما یوتیوب به طور منظم برای این نرم‌افزارها با فناوری تشخیص مسدودکننده تبلیغات خود محدودیت ایجاد می‌کند. در همین رابطه یوتوب اخیرا اعلام کرده است که قصد دارد روشی جدید به کار بگیرد که کمتر ازاردهنده باشد.

اولوا فالودون، مدیر ارتباطات یوتیوب در بیانه‌ای که در The Vergo، منتشر شد تأیید کرد که این شرکت به طور گسترده قابلیت جدیدی را برای همه تبلیغ‌دهندگان راه‌اندازی می‌کند تا تبلیغات را حتی زمانی که بیننده ویدیو را متوقف می‌کند، نمایش دهد. این تصمیم بر اساس تستی است که گوگل در سال ۲۰۲۳ انجام داد؛ نتایج این آزمایش نشان می‌داد که این مدل از تبلیغات به اندازه سایر مدل‌ها برای کاربران آزاردهنده نبوده است.

تبلیغات در حالت توقف واقعاً کمتر آزاردهنده‌اند؟

واقعیت این است که هرچند برخی براین باورند که وقتی کاربران ویدیو را به دلایلی متوقف می‌کنند، توجهی به صفحه نمایش ندارند پس این مدل از تبلیغات بهتر از پخش آن در حالت معمولی است و بینندگان را کمتر آزار می‌دهد، اما نکته مهمی که نباید فراموش کرد این است که یوتوب هیچ اشاره‌ای نکرده است که این مدل از تبلیغات جای مدل‌های قبلی و ازاردهنده را خواهد گرفت. احتمالاً کابران همچنان تبلیغات معمولی را همراه با تبلیغات در حالت توقف مشاهده خواهند کرد و این یعنی یوتوب صرفا یک مدل جدید به تبلیغات خود اضافه کرده است. این در شرایطی است که همین حالا هم کاربران از تعداد زیاد تبلیغات در یوتیوب به شدت ناراضی‌اند.

نارضایتی از تبلیغات در یوتیوب به این دلیل است که برخی کاربران معتقدند اگر می‌خواستند شاهد این حجم از تبلیغات باشند، تلوزیون کابلی را تماشا می‌کردند. منتقدان یوتوب براین باورند که این پلتفرمخدمات منحصر به فردی ارائه نمی‌دهد و بسیاری از تولیدکنندگان محتوا در سایت‌های مختلف فعالیت می‌کنند. آنها همچنین ابراز نگرانی کرده‌اند که اگر یوتیوب به همین روند ادامه دهد، ممکن است سرنوشتی مشابه با «واین» یا «مای‌اسپیس» پیدا کند.

بهای حذف تبلیغات چقدر است؟

البته، کاربران گزینه‌ای برای اشتراک در یوتیوب پریمیوم و حذف کامل تبلیغات دارند، با این‌حال قیمت پایه ۱۳.۹۹ دلار در ماه ممکن است برای بسیاری از کابران غیرقابل دسترس باشد. به نظر می‌رسد کسانی که نمی‌توانند یوتیوب پریمیوم را خریداری کنند، حالا مجبور خواهند بود تبلیغات در حالت توقف را هم تماشا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 2 =

پربازدیدترین ها