اتحادیه اروپایی در بخش خرده فروشی آنلاین

با 70 درصد رشد تا سال 2017 به رقم 191 میلیارد یورو فروش آنلاین خواهد رسید.
موسسه فارستر، در تحقیقات جدید منتشره نشان داد سهم خرده فروشی آنلاین در کشورهای حوزه اتحادیه اروپایی به 191 میلیارد دلار تا سال 2017 خواهد رسید که رشدی 70 درصدی را تجربه خواهند کرد.
بر این اساس کشورهای عوض با فروشهای آنلاین خود به رقم 191 میلیارد یورو معادل 249 میلیارد دلار خواهند رسید.
این در حالی است که کشورهای اتحادیه اروپایی در سال 2012 فروش معادل 112 میلیارد یورو معادل 146 میلیارد دلار را تجربه کرده اند.
پیش بینی فارستر رشد 11 درصدی را برای 17 کشور عضو اتحادیه اروپایی در نظر گرفته است که مردم با خرید از فروشگاههای آنلاین در وقت وهزینه های خود صرفه جویی خواهند کرد که معمولا خریدهای حضوری چنین مزیتی ندارند.
در لیست کشورهای عضو کمترین رشد را در کشورهایی مانند انگلستان و بیشترین رشد خریدهای آنلاین را در ایتالیا و اسپانیا شاهد خواهیم بود اما ذکر این نکته حیاتی است که انگلستان در سال 2012 فروش بیش از 40 میلیارد یورویی را داشته در حالی که کشورهای نامبرده مانند اسپانیا و ایتالیا این طور نبوده اند اما درصد رشد شان نسبت به سال قبل از آن تا سال 2017 قابل توجه است.
سخنگوی فارستر در همین رابطه می گوید سال فروشهای انفجاری در انگلستان گذشته و این کشور تجربه آنلاین را در سالهای قبل از 2012 به خود دیده اما برای ماندن در بازار آنلاین باید دست به بهینه سازی و ایجاد زمینه رقابتی تر ، بزند.


کمپانی تحقیقاتی مستقل همچنین پیش بینی کرد تا سال 2017 نیمی از پول مردم برای خرید موسیقی و فیلم به صورت آنلاین هزینه خواهد شد. بعلاوه یک چهارم از خریدهای کتاب بوسیله اینترنت انجام خواهد شد. فروشها از طریق آمازون و نیز سرویسهایی ماند آی تیونز در این زمینه شاخص تر از قبل خواهد شد و فروشهای مستقل توسط سایر سایتها نیز رشد و توسعه زیادی خواهد یافت.
بخش بقالی آنلاین نیز رشد زیادی خواهد یافت تا جایی که تا سال 2017 مردم بیش از 10 میلیارد یورو را بابت خرید آنلاین غذا و نوشیدنی صرف خواهند کرد.
فروشگاهی مانند Carrefour در فرانسه که درون فروشگاههای فیزیکی خود ابزار پرداخت آنلاین با موبایل را از طریق NFC راه اندازی کرده امیدوار است پرداخت های آنلاین خود را توسعه بخشد.
فارستر در این تحقیق همچنین نوشته تا سال 2017 بیش از 15 درصد از کل اقتصاد انگلستان بر مبنای فروشهای آنلاین باشد. در حال حاضر این رقم 13 درصد در انگلستان است.
در آلمان نیز رقم 7 درصد فروشهای آنلاین در کل اقتصاد تا سال 2017 به 10 درصد خواهد رسید. فرانسه و هلند نیز تا 4 سال آینده فروشهای آنلاین شان 7 درصد از کل اقتصاد این کشورها را در بر خواهد گرفت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *