۳۸ میلیون حساب کاربری Adobe در پی نفوذ به سیستم های این شرکت مورد دست برد قرار گرفته اند

۳۸ میلیون حساب کاربری Adobe در پی نفوذ به سیستم های این شرکت مورد دست برد قرار گرفته اندماه پیش شرکت Adobe فاش کرد که قربانی حمله ای برای دست برد به حساب های کاربری و رمزهای عبور آنها بوده. آن زمان Adobe گفت که حمله کنندگان توانسته اند به سوابق کارت های اعتباری بیش از ۳ میلیون مشترک دست یابند.

اما حالا مشخص شده این حمله خسارتی ۱۰ برابر عدد پیش گفته داشته و حساب های ۳۸ میلیون کاربر فعال شرکت Adobe تحت نفوذ قرار گرفته اند.

 

سخنگوی این شرکت گفته: «با تحقیقات بیشتر مشخص شد که مهاجمان به شناسه Adobe و رمز عبور تقریباً ۳۸ میلیون کاربر دست پیدا کرده اند. ما به تمام این کاربران ایمیل آگاه سازی ارسال کرده ایم و همچنین شناسه و رمز عبور همه کاربران، چه آنهایی که فعالند چه غیر فعال ها را عوض نمودیم.»

این شرکت می گوید با اقداماتی که کرده فعلاً کسی استفاده غیر مجاز از حسابش را گزارش نداده. «ما هنوز در حال تحقیقات تکمیلی درباره تعداد حساب های غیر فعال درگیر در این حادثه هستیم. به علاوه آگاه سازی به حساب های غیر فعال را هم در دستور کار گذاشته ایم»

مضاف بر این، طبق اظهارات مسئولان Adobe اطلاعات ۲.۹ میلیون کاربر نیز سرقت شده که این اطلاعات مواردی چون نام حقیقی و حتی شماره های رمزگذاری شده کارت های اعتباری و بانکی مشتریان بوده، اتفاقی که واقعاً باعث می شود در اعتماد به شرکت های بزرگ هم تردید کنیم. شما چطور فکر می کنید؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *