شرکت امنیتی F-Secure می‌گوید، ۷۹ درصد بدافزارهای موبایل برای حمله به آندروید طراحی شده‌اند.

این شرکت تنها در سه‌ماهه چهارم سال گذشته میلادی ۹۶ تهدید جدید در سیستم‌عامل آندروید را شناسایی کرده‌است که در مقایسه با تابستان همان سال تقریباً دو برابر شده‌است. طبق بررسی‌ها بیشتر بدافزارهای آندرویدی (۲۱ درصد) برای کلاهبرداری مالی و کسب درآمد ساخته شده‌اند.
 به‌‌این ترتیب که برای شماره‌ تماس‌ های پولی (premium-rate telephone numberها) پیام متنی می‌فرستند و باتوجه به اینکه در این‌گونه تماس‌ ها بخشی از هزینه دریافتی به سرویس‌ دهنده (در اینجا سرویس‌ دهنده قلابی) تعلق می‌گیرد مجرمان از این موضوع سو‌ء‌ استفاده می‌کنند تروجان‌های بانکی نیز که شماره‌های احراز هویت تراکنش‌ یا mTAN ها را کش می‌روند تا تراکنش‌ های بانکی آنلاین را معتبر جلوه دهند و از حساب‌ های کاربران پول برداشت کنند، جزو تهدیدهای عمده به‌شمار می‌روند.
اما این آمار نباید باعث وحشت کاربران آندروید شود. همان‌طور که ویندوز در دنیای کامپیوترهای شخصی پیشتاز است، آندروید نیز بیشتر سهم بازار موبایل را در دست دارد، پس بدیهی است که بدافزارهایش نیز بیشتر باشد. برای مقابله با بدافزارها بهتر است نکته‌های امنیتی را رعایت کرد.
حدود نیمی از کاربران آندروید از نسخه‌های قدیمی تا قدمت دوساله آن (نسخه ۲٫X یا نان زنجبیلی و ۳٫X یا کندوی عسل) استفاده می‌کنند. خیلی از شرکت‌ های سازنده دستگاه‌های موبایل نیز یا سیستم‌عامل تولیداتشان را دیر ارتقا می‌دهند یا کلاً اهمیتی نمی‌دهند.
طبق آمار گوگل، تنها ۱۵ درصد تجهیزات آندرویدی کنونی از تازه‌ترین نسخه آندروید یعنی لوبیا ژله‌ای سود می‌برند. علاوه بر این، نباید هر بازی یا برنامه‌ای رابی مهابا با دانلود و نصب کرد، به‌ویژه اینکه F-Secure می‌گوید ۶۶ درصد تروجان‌ها خود را به‌صورت برنامه‌های معتبر جا می‌زنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *