به نقل از زومیت؛ به احتمال زیاد تاکنون مقالات متعددی درباره‌ی لزوم انتخاب کلمه‌عبور ایمن یا تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات ارزنده‌ی خود را مطالعه کرده‌اید؛ اما عادات خوب در دنیای جدید

تنها به این چند مورد تکراری ختم نمی‌شوند. در این مقاله‌، ده مورد از برترین عاداتی را گردآوری کرده‌ایم که نه تنها می‌تواند زندگی‌تان را سر و سامان دهد، بلکه می‌توانید بر امنیت اطلاعات شخصی‌تان افزوده و حقوق خود را در این دنیا بیشتر حفظ کنید!
10 – هر از گاهی تنظیمات مربوط به حریم شخصی خود را بررسی کنید
facebook D1مطمئناً می‌دانید که محیط شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس‌بوک مکان خوبی برای مراقبت از خصوصی‌ترین جنبه‌های زندگی نیست! متاسفانه تنها راهی که به جز ترک چنین محیط‌هایی در پیش روی کاربران وجود دارد، بررسی دوره‌ای تنظیمات مربوط به حریم خصوصی‌تان است. بهتر است کارکرد هر یک از این موارد را به خوبی دریافته و با توجه به علایق و نیاز خود آنها را تنظیم نمایید. شاید لازم باشد سری به سایت‌هایی نظیر AdjustYourPrivacy.com بزنید تا مطمئن شوید که رویکرد فعلی‌تان تا چه حد سفت و سخت است.
9 – آیا گران خرید می‌کنید؟
Price d1فناوری به هیچ وجه ارزان نیست، البته این بدان معنی نیست که تمام دار و ندار خود را برای تهیه محصولی خاص خرج کنید. اطلاع از اینکه گجتی که قصد خرید آن را داریم به قیمت خوبی عرضه شده نیز یکی از مواردی است که می‌تواند هر چند اندک، اما از نظر مالی کمک خوبی باشد به خصوص در اواخر ماه ارزش این کار را درک خواهید کرد. برای این منظور می‌توانید پیش از رفتن به بازار قیمت‌های روز کالای مورد نظر خود را در چندین سایت خرده‌فروشی آنلاین – که این روزها تعدادشان کم هم نیست – بررسی کنید و بعد دل را به دریا بزنید!
8 – دیسک سخت و میزکار ویندوز خود را سر و سامان دهید!
اگر میزکار یا دیسک سخت شما نیز مانند تصویر این مطلب به هم ریخته و درهم و برهم است، بهتر است از فرصت استفاده کرده و هر چه سریعتر برای آن فکری کنید! جالب است بدانید نه تنها یافتن فایل مورد نظر در چنین سیستم‌هایی دشواری‌های خاص خود را دارد، بلکه کند شدن کارایی سیستم‌عامل نیز از دیگر عوارض این وضعیت می‌باشد؛ حالتی که به خصوص در رایانه‌های مک حادتر می‌شود. برای این مهم، بهتر است فایل‌هایی با مضمون، محتوا یا کاربری مشابه را در پوشه‌ای واحد نگهداری نمایید. پیشنهاد می کنیم برای یافتن راه حل های مناسب این مقالات را مطالعه کنید:
7 – از آلودگی به بدافزارها و بازنشر آنها بپرهیزید
avoid d1بسیاری از ما می‌دانیم که آلودگی‌های ویروسی، آن هم از نوع رایانه‌ای‌اش بسیار خطرناک است اما شاید به درستی ندانیم که این موضوع در حقیقت چیست، چگونه کار می‌کنند و یا چگونه می‌توان از آنها اجتناب کرد! بهتر است قدری درباره انواع ویروس‌های رایانه‌ای، بدافزارها و افسانه‌هایی که پیرامون آنها در ذهن داریم مطالعه نمایید تا دید بهتری نسبت به موضوع کسب کنید. حالا زمان نصب یکی از بهترین برنامه‌های ضد ویروس فرا رسیده است. برای این مهم می‌توانید از برنامه‌های رایگان موجود در اینترنت استفاده کرده یا نسخه‌ی اصلی از برنامه مورد نظر خود را تهیه و نصب نمایید، و اجازه دهید تا تمام رایانه‌تان را کندوکاو کند.
6 – در اماکنی که اینترنت رایگان عرضه می‌شود مراقب باشید!
wifi-freeشاید زمانی که در بیرون از دفتر کار یا خانه ساعت‌هاست که سرگردان هستید و دلتان برای چک کردن صندوق پست الکترونیکی‌‌تان قنج می‌رود، یافتن یک نقطه‌ی دسترسی اینترنت بی‌سیم موهبتی الهی باشد؛ اما مراقب باشید چرا که همیشه هم اینطور نیست! زمانی که در اماکن عمومی از اینترنت رایگان بر بستر بی‌سیم استفاده می‌کنید، باید مراقب حفظ امنیت اطلاعات خود باشید. جالب اینکه می‌توان بدون هیچ تجربه‌ی خاصی در زمینه هک، از این طریق به حساب کاربری افراد در فیس‌بوک دسترسی پیدا کرده یا به سایر اعتبارنامه‌های اینترنتی آنها نفوذ کرد. البته اگر برای دسترسی به شبکه‌ی بی‌سیمی نیاز به کلمه عبور باشد به معنی آن نیست که امنیت شما تضمین شده است! اگر کاربران دیگری بجز شما و اعضای خانواده‌تان به این شبکه دسترسی داشته باشند، احتمال درز اطلاعات و هک شدن وجود دارد. بهتر است در زمان استفاده از درگاه‌های اینترنت عمومی قابلیت اشتراک‌گذاری را موقتاً غیرفعال کرده و ترجیحاً از اتصالات امن (SSL) استفاده کنید.
5 – مراقب کلاهبرداری‌های اینترنتی باشید
besmart D1اینترنت پر از انواع و اقسام کلاهبرداری‌هایی است که جیب نازنین شما را هدف گرفته‌اند! هر روز که در اینترنت به گشت و گذار مشغولید با بسیاری از این موارد روبرو می‌شوید که حتی ممکن است از میزان خطرناکی آنها مطلع نباشید! از نامه‌هایی که از پسر یک سیاستمدار در نیجریه به دست‌تان می‌رسد تا دختری که همه‌ی ثروتش در عراق به کمک شما آزاد می‌شود، همه و همه کلاهبرداری‌هایی است که هدفی جز اغفال شما ندارد!
4 – نیازمندی‌های مربوط به تعمیر و نگهداری رایانه خود را بدانید

necessaryهمه می‌دانیم که با قدری دست‌کاری در تنظیمات رایانه، می‌توان آن را به خوبی تعمیر کرده و بر سرعت و کارایی سیستم افزود. البته برای این منظور نیازی به مراجعه به شخص ثالثی نیست، کافی است، به بخش آموزش زومیت مراجعه نموده تا با ترفندهای جالبی مواجه شوید. اما در نهایت اگر مشکلات حل نشد پرسش خود را در سایت جواب مطرح کنید، بدون شک پاسخ درست را دریافت خواهید کرد.
3 – از کلمات عبور ایمن استفاده کنید

passwordاگر تصور می‌کنید کلمه عبوری که استفاده می‌کنید ایمن است، بهتر است آن را سنجیده و از این موضوع اطمینان حاصل نمایید؛ چرا که ترفندهای گذشته دیگر نمی‌تواند هکرهای امروزی را از شما دور نگه دارد. پس به دنبال کلمات عبوری بگردید که حدس زدنشان دشوارتر از پیش باشد. از این گذشته ذخیره کردن کلمه عبور در مرورگرهای اینترنتی نیز کار درستی نیست. در این زمینه استفاده از برنامه‌های مدیریت کلمه عبور نظیر LastPass توصیه‌ای هوشمندانه است.
2 – از اطلاعات ارزنده‌ی رایانه‌ی خود نسخه پشتیبان تهیه کنید

backup pcبارها و بارها خوانده و شنیده‌اید که باید دست به تهیه نسخه پشتیبان از اطلاعات خود بزنید. این در حالی است که همه‌ی ما تصور می‌کنیم مشکل همیشه برای همسایه‌ روی می‌دهد و ما با از دست رفتن اطلاعات مواجه نخواهیم شد! حقیقت آن است که بالاخره روزی در این موقعیت قرار خواهید گرفت و آن موقع است که داشتن نسخه به روز، تازه و کامل تنها راه حل شما خواهد بود. جالب اینکه انجام این کار چندان دشوار یا پیچیده نیست و هر کسی می‌تواند با چند دقیقه وقت آن را انجام دهید؛ همین امروز این کار را انجام دهید و دیگر بهانه‌ای نیاورید! اگر از ویندوز 7 یا 8 استفاده می‌کنید ابزار داخلی ویندوز گزینه بسیار خوبی برای این کار است.
1 – گوگل را همچون یک حرفه‌ای بکاوید
google searchشاید از خود پرسیده باشید چرا برخی از کاربران اطلاعات بسیار جامع و کاملی از رایانه و موضوعات مرتبط با آن دارند در حالی که شما این طور نیستند! مهمترین کلید نیل به این موفقیت همانا آشنایی با طریقه‌ی درست استفاده از گوگل است. اگر بتوانید از گوگل آنچه که می‌خواهید را بیرون بکشید، آنگاه تقریباً در هر زمینه‌ای دانش کافی را در دسترس خواهید داشت. به قولی، آنچه که در گوگل نباشد، وجود خارجی ندارد! بهتر است این دانش را خود با تجربه بدست آورید و با دستکاری در تنظیمات گوناگون گوگل، جستجویی جامع و کامل را انجام دهید و یک نینجای درست و حسابی در آن شوید، اگر هم قبلا تلاش کرده‌اید و نتوانستید در این امر استاد شوید نگران نباشید، فردا در زومیت مقاله‌ای بدین منظور منتشر خواهیم کرد و 10 ترفند استفاده بهتر از گوگل را آموزش خواهیم داد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *