100 میلیون کاربر دراپ باکس در مقابل کاربران آفیس هیچ است.استیو بالمر،هفته جاری در مصاحبه‌ای

با بلومبرگ شرکت کرده و به مسائلی گوناگونی پرداخت.مدیرعامل مایکروسافت در این مصاحبه درباره آفیس ۲۰۱۳ و ورود دیرهنگـــام مایکروسافت به سرویس‌های ابری سخن گفت. بالمر در این مصاحبه عقیده داشت که دراپ‌باکس، یک استارت‌آپ موفق محسوب نمی‌شود.به نقل از زومیت؛ به عقیده بالمر، ۱۰۰ میلیون کاربر دراپ‌باکس، در مقایسه با تعداد کاربران آفیس، عدد بسیار کوچکی محسوب می‌شود. وی هنگامی که درباره کاربران سرویس‌های هات‌میل و اسکای‌درایو سخن می‌گفت، درباره آفیس این‌گونه اظهار نظر کرد:
ما کاربران بسیار بیشتری در آفیس داریم.
بالمر، درباره کاربران آفیس، عقیده دارد که با وجود رقابت شدید این محصول با محصولات و اپلیکیشن‌های گوگل و سایر رقبا، مایکروسافت قادر به جذب بیش از یک میلیارد کاربر آفیس و افزایش کاربران به بیش از این میزان است.
و این تعداد همچنان در حال افزایش است.
بالمر عقیده دارد، نیاز به نرم‌افزارهای کاربردی و بهینه در میان کارمندان دانش‌محور و دانشجویان روز به روز افزایش می‌یابد. مایکروسافت قصد دارد به کمک نرم‌افزارهای آفیس ۲۰۱۳ و آفیس ۳۶۵، به جای فروش مجوز‌های دائمی نرم‌افزار، کاربران را به پرداخت هزینه‌های ماهانه یا سالانه سوق دهد و به این طریق، شیوه سنتی فروش محصولات خود را متحول کند.
این‌گونه اظهارات بالمر، مشابه موضع‌گیری‌های وی در مقابل رقبا در گذشته است. وی پس از عرضه آیفون و سیستم‌عامل کروم نیز، صحبت‌های مشابهی بیان نموده بود. بالمر گفته بود که برای کار با اندروید، شما باید یک دانشمند کامپیوتر داشته باشید نه کاربر معمولی.
با تمام این‌ها، مایکروسافت مجبور به صرف هزینه و وقت فراوانی برای تولید نرم‌افزارهای قدرتمندتر و جبران تأخیر خود در تولید محصولات مشابه با شرکت‌های رقیب است.
این غول نرم‌افزاری در سال ۲۰۱۱، اسکایپ را با قیمت ۸.۵ میلیارد دلار و سال گذشته نیز شبکه اجتماعی یامر (Yammer) را با قیمت ۱.۲ میلیارد دلار خریداری کرد، که هر دو نرم‌افزار به طور گسترده‌ای با آفیس یکپارچه شده‌اند.
بالمر در این مصاحبه، از توضیح درباره نسخه آفیس برای iOS امتناع کرد اما به صورت غیر مستقیم حرف‌هایی به زبان آورد که می‌توانست به معنی این باشد که به زودی این محصول عرضه خواهد شد. او در حالیکه درباره مجموعه محصولات آفیس صحبت می‌کرد گفت:باید دید در آینده شاهد چه اتفاقی خواهیم بود.
بر اساس شنیده‌ها نسخه iOS آفیس در ماه مارس (اسفند) عرضه خواهد شد و پس از آن نسخه اندرویدی آن به بازار خواهد آمد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *