5 برند تکنولوژی که محصولاتشان را در داخل آمریکا تولید می کنند

کمپانی‌های بزرگ آمریکایی به دلایل مختلف از جمله گران بودن نیروی کار و راندمان پایین کارگران در ایالات متحده، سعی می‌کنند محصولات خود را در خارج از خاک این کشور و در کشورهایی چون چین و تایلند تولید نمایند. در این مقاله می‌خواهیم برخی از کمپانی‌های حوزه تکنولوژی که برچسب Made In USA دارند را به شما معرفی نماییم.

1. صنایع چاپ سه‌بعدی Shapeways

این کمپانی چاپ سه‌بعدی که در شهر نیویورک مستقر است به سرعت به نیاز مشتریان پاسخ می‌دهد و محصولات مورد نیاز آنها را با حداقل اتلاف زمان آماده کرده و تحویل می‌دهد.

پیتر ویمارشاوسن، مدیرعامل Shapeways در مصاحبه‌ای با CNN می‌گوید: «من معتقدم یکی از مهم‌ترین مزایای چاپ سه‌بعدی این است که جرخه تولید محصولات مورد نیاز مشتریان بسیار سریع‌ است و نیازی نیست برای دریافت قطعه مورد نیاز خود زمان زیادی منتظر بمانید… با چاپ سه‌بعدی، می‌توان اشیا مورد نیاز مشتریان را پس از دریافت سفارش به خیلی سریع تولید نمود.»

2. تاکسی‌های آینده شهر نیویورک
با وجود آن که تاکسی‌های آینده شهر نیویورک توسط نیسان تولید خواهند شد، اما این تاکسی‌های تولید کمپانی VGP Autos که امکان سوار شدن معلولینی که روی ویلچیر هستند را نیز دارد، در کنار تاکسی‌های نیسان در شهر پرسه خواهند زد. VGP Autos یک کمپانی خودروسازی مستقر در ایالت فلوریدا است.

3. کمپانی اتوماسیون خانگی Crestron
کمپانی کرسترون که در زمینه اتوماسیون منزل فعال است و محصولاتی چون سیستم‌های کنترل قابل برنامه‌ریزی هوا و صدای محیط را ارائه می‌کند، تمامی محصولات خود را در خاک آمریکا طراحی، مهندسی و تولید می‌نماید.

4. اپل؟!
بیشتر محصولات اپل خارج از خاک ایالات متحده تولید می‌شوند، ولی تیم کوک اخیرا در مصاحبه‌ای با شبکه NBC گفته که در آینده برخی از محصولات Mac در آمریکا تولید خواهند شد. وی به طور دقیق نگفته که کدام محصولات در آمریکا تولید می‌شوند ولی می‌توان حدس زد که در بین آنها iMac وجود خواهد داشت.

5. nPower
استارت‌آپ nPower که از ایالت اوهایو (محل تولد توماس ادیسون!) کار خود را آغاز کرده و در زمینه انرژی پاک فعالیت می‌کند، دستگاه PEG (ژنراتور انرژی شخصی) را در ایالات متحده تولید می‌نماید و 90٪ قطعات آن از خود این ایالت تامین می‌شوند.

بنا به گزارش‌های اخیر، گوگل گجت جادویی جدید خود، یعنی عینک گوگل را در دره سیلیکون تولید خواهد کرد.

برچسب «ساخت آمریکا» اخیرا در محافل صنعتی ایالات متحده به بحث داغی تبدیل شده، چرا که دولت این کشور به دنبال بازگرداندن نیروی صنعتی از دست‌رفته‌ای است که طی دو دهه اخیر از دست داده است.

نظر شما در این‌باره چیست؟ آیا این که کمپانی‌های بزرگ آمریکایی محصولات خود را در خارج از خاک این کشور تولید می‌کنند باعث صدمه به صنعت و اقتصاد این کشور می‌شود؟ آیا محصولاتی که در خاک آمریکا تولید می‌شوند کیفیت بهتری دارند؟ در بخش نظرات ما را همراهی کنید.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *