90درصد بدافزارهای ناشناخته به‌وسیله ابزارهای وبی منتشر می‌شوند
نزدیک به ۹۰ درصد “بدافزارهای ناشناخته” در جریان جست‌وجوهای اینترنتی وارد سیستم‌های رایانه‌ای می‌شوند که در مقابل ۲ درصد این بدافزارها از طریق پست الکترونیکی به دست کاربران می‌رسند.

مرکز تحقیقاتی Palo Alto Networks بر پایه مطالعه جدید خود اعلام کرد که سیستم‌های امنیتی قدیمی بدافزارهای اینترنتی را بهتر و بیشتر از بدافزارهای موجود در پست‌های الکترونیکی تشخیص می‌دهند.

در حالی که پست‌های الکترونیکی به عنوان مهم‌ترین عامل انتشار بدافزار در سراسر جهان محسوب می‌شوند، بخش زیادی از بدافزارهای ناشناخته از طریق ابزارهای مبتنی بر وب به دست کاربران می‌رسند.

مرکز Palo Alto در گزارشی با عنوان “بازبینی بدافزارهای مدرن” توضیح داد که نزدیک به ۹۰ درصد “بدافزارهای ناشناخته” در جریان جست‌وجوهای اینترنتی وارد سیستم‌های رایانه‌ای می‌شوند که در مقابل ۲ درصد این بدافزارها از طریق پست الکترونیکی به دست کاربران می‌رسند.

«”بدافزارهای ناشناخته” به آن دسته از ابزارهای و نرم‌افزارهای مخرب اطلاق می‌شود که سرویس پردازش ابری Wildfire آنها را شناسایی کرده است و توسط شش برنامه ضدویروس بزرگ که در بازار جهانی مورد استفاده قرار می‌گیرد شناسایی نشده‌اند.»

برای به دست آوردن این اطلاعات مطالعه‌ای روی ۱۰۰۰ کاربر که از نسل جدید فایروال‌ها و سرویس Wildfire استفاده می‌کردند، انجام شد.

در سیستم‌های رایانه‌ای این افراد ۶۸ هزار و ۴۷ بدافزار شناسایی شد که از بین آنها ۲۶ هزار و ۳۶۳ نمونه معادل ۴۰ درصد را سیستم‌های امنیتی معمول تشخیص ندادند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *