قابلیت درک محتوای تصاویر به نسخه اندروید مرورگر اپرا اضافه شد

قابلیت درک محتوای تصاویر به نسخه اندروید مرورگر اپرا اضافه شد

نسخه‌ی اندروید مرورگر اپرا اکنون می‌تواند محتوا و زمینه‌ی تصاویر را درک کند. این قابلیت با استفاده از هوش مصنوعی آریا (Aria) امکان‌پذیر شده است.

به‌گزارش ایران نت، مرورگر اپرا با افزودن قابلیت درک تصاویر به نسخه‌ی اندروید خود، قدمی دیگر برای هوشمندسازی مرورگرها برداشته است. این ویژگی که ابتدا در نسخه‌های دسکتاپ این مرورگر معرفی شد، از تعهد اپرا به نوآوری و بهبود تجربه کاربری حکایت می‌کند.

با استفاده از هوش مصنوعی آریا (Aria) شرکت Opera، حالا می‌توانید با آپلود هر تصویر، از Aria بپرسید که این تصویر چیست و چه اطلاعاتی درباره‌ی آن وجود دارد. این ویژگی مشابه جمنای عمل می‌کند و به شما امکان می‌دهد تا بدون نیاز به تایپ، به اطلاعات مدنظرتان دسترسی پیدا کنید.

9to5google می‌نویسد که برای دسترسی به درک محتوای تصویر در Opera، ابتدا باید به Aria در برنامه دسترسی پیدا کنید و روی علامت «‘+’» درکنار فیلد ورودی چت ضربه بزنید. پس از اجازه‌ی دسترسی به فایل‌های روی دستگاه (یا فایل‌های انتخاب‌شده)، می‌توانید تصویر آپلود کنید یا مستقیماً عکس بگیرید. سپس Aria از درک تصویر برای شناسایی عناصر و بخش‌های تصاویر استفاده می‌کند و بر‌اساس پرسش‌هایتان اطلاعاتی را به شما می‌دهد.

طبق گفته‌ی Opera، این ویژگی در نسخه‌ی بتای ۸۵ برنامه‌ی اندروید در‌دسترس خواهد بود. بااین‌حال، انتظار می‌رود که در آینده‌ی نزدیک به نسخه‌ی پایدار نیز اضافه شود. اگر می‌خواهید درک محتوا تصویر Opera را آزمایش کنید، باید جدیدترین نسخه‌ی بتا Opera را برای دستگاه اندرویدی خود از فروشگاه گوگل پلی دانلود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 + 9 =

پربازدیدترین ها