xhtc one fingerprint

شرکت اپل علیٰ رغم بررسی های زیاد، باز هم بعد از عرضه آیفون 5S برخوردار از اسکنر اثر انگشت با مشکلات و نقاط ضعف بسیاری مواجه شد و منتقدان زیادی در مورد امنیت نامناسب این xhtc one fingerprintقابلیت در آیفون صحبت کردند. حتی بودند کسانی که به طور کل استفاده از اثر انگشت به عنوان رمز عبور را ناشی از برداشت اشتباه از ماهیت آن می دانند و معتقدند در بهترین حالت، اثر انگشت می تواند یک نام کاربری خوب باشد، نه رمز عبور!

باری، می دانیم که جذابیت این فناوری به حدی است که قطع یقین از این پس گجت های بیشتری را مجهز به اسکنر اثر انگشت خواهیم دید. شرکت HTC با معرفی فبلت One Max، به باشگاه سازندگان گجت های برخوردار از حسگر اثر انگشت پیوست و نکته مثبت برای آن این بود که می توانست از تجربه انتقادها به شرکت اپل درس بگیرد تا خود را تا حد ممکن از گزند آنها برهاند.

 

از سوی دیگر همین تجربه در سمت مصرف کنندگان هم وجود دارد و آنها هم با وسواس بیشتری به استفاده از این فناوری در فبلت جدید HTC نگاه می کنند. وب سایت PhoneArena در مصاحبه با سخنگوی این شرکت به طرح نگرانی های کاربران پرداخته که در ادامه سوالات مطرح شده و پاسخ های HTC را می توانید بخوانید:

PhoneArena: داده های اثر انگشت را به چه نحوی ذخیره می کنید؟ آیا شما هم مانند آیفون 5S داده ها را در یک قسمت محافظت شده داخل تراشه دستگاه ذخیره می کنید؟ آیا شرکت HTC به داده های اثر انگشت ذخیره شده در تلفن کاربران دسترسی دارد؟ آیا ممکن است شرکت شما این داده ها را با شرکت ها/نهادهای دیگر به اشتراک بگذارد؟

HTC: اطلاعات اثر انگشت در حافظه داخلی دستگاه ذخیره می شود. این داده ها کد گذاری می شوند و در قسمت سیستم حافظه قرار می گیرند تا امکان دسترسی یا کپی کردن آنها وجود نداشته باشد. اطلاعات اثر انگشت به صورت تصویر واقعی ذخیره نمی شوند بلکه به شکل نویسه هایی هستند که در نتیجه عبور از یک الگوریتم حاصل شده اند. خیر، HTC هیچگونه دسترسی به این اطلاعات ندارد فلذا موضوع در اختیار گذاشتن آنها به شرکتها/نهادها ثانویه منتفی است.

با این اوصاف به نظر می رسد شرکت HTC تا حد زیادی به نگرانی های کاربران در زمینه امکان دسترسی نهادهای ثانویه به اطلاعات اثر انگشت ذخیره شده در دستگاه پاسخ داده؛ ولی هنوز مشخص نیست که آیا این شرکت برای زمانی که خود تلفن به دست کسی بیفتد هم چاره ای اندیشیده یا نه؟ نظر شما چیست؟

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *