اموزش جستجوی عکس اینترنتی4

اموزش جستجوی عکس اینترنتی4در این آموزش قصد داریم تا موتورهاي جستجویي را که تصاوير را فهرست كرده اند به شما معرفی کنیم . باید افزود که بعضی از آن ها به موتورهای جستجوگر معروف وابسته هستند و بعضی دیگر به طور مستقل فعاليت مي كنند.

در این آموزش قصد داریم تا موتورهاي جستجویي را که تصاوير را فهرست كرده اند به شما معرفی کنیم . باید افزود که بعضی از آن ها به موتورهای جستجوگر معروف وابسته هستند و بعضی دیگر به طور مستقل فعاليت مي كنند.
پورتال Go از جمله پورتال هایی است که تصاویری قابل جستجو و دسترسي را در آدرس زیر : http://www.go.com/gallery
قرار می دهد . در اين وب سايت مجموعه اي از عكسهاي اين كمپاني و عكسهايي از ميليونها صفحه ی وب دیگر را می توان مشاهده کرد.
اين موتور جستجوي تصوير علاوه بر نام و توضيحاتی که در مورد عكس می دهد به موضوع  هم براي پيدا كردن عكس مورد نظرتان توجه مي كند و در نهايت توضيحاتي در مورد عنوان صفحه اي كه عكس را از آن برداشته ايد ارائه می کند . باید توجه داشته باشید عكس هايي كه با عنوان pictures NOW در اين وب سايت قرار گرفته است را مي توانيد براي استفاده شخصي و یا وب سايت شخصي خود استفاده كنيد اما به هیچ عنوان حق فروش آن ها را ندارید .

آموزش جستجوي اينترنتي براي تصاوير3
گالری عکس یاهو با آدرس http://gallery.yahoo.com یکی دیگر از جاهایی است که بیش از چهارصد هزار عكس دارد و این عكس ها دسته بندي شده اند و با توجه به نام و توضيحات  مي توان آنها را جستجو كرد. اين عكسها بوسيله Corbis.com و براي استفاده محدود در ياهو تهيه شده اند و براي استفاده شخصي غير تجاري بايد براي آن ها پول پرداخت کنید و باید گفت تنها در صورتی می توانید از این عکس ها استفاده تجاری داشته باشید که از طریق Corbis.com  اقدام كنيد.

1آموزش جستجوي اينترنتي براي تصاوير
در آدرس http://www.excite.com/search/photosearch  نیز مي توانيد به جستجوي تصاوير بپردازيد. در اين وب سايت مي توانيد هم در ميان عكس هاي اعضاي سايت و هم در ميان عكس هاي جديد به جستجو بپردازید . اين عكس ها براي ساخت عكس پس زمينه يا screen savar تهيه شده اند بنابراين از كيفيت بالاتري دارند.

آموزش جستجوي اينترنتي براي تصاوير2
درآدرس http://www.altavista.com/cgi-bin/query?pg=q&stype=simage به قسمت جستجوي عكس آلتاويزتا دست پیدا می کنید كه از چند مجموعه عكس مثل Corbis, Getty Images و CD Now  استفاده مي كند.
Ditto.com این سایت یک موتور جستجوي عكس ويژه است كه روش آن با بقیه متفاوت می باشد. این يك بانك اطلاعاتي از عكسهاي موجود در اينترنت است كه مي تواند با توجه به نوع ، حجم ، عمق رنگ، طول، عرض و تاريخ ، عكس مورد نظر شما را پیدا کند .
بعد از پيدا كردن عكسی که دلخواه شماست روی آن کلیک کنید ، با این کار دو پنجره براي شما باز می شود. پنجره ی كوچكتر شامل عكس مورد نظر و پنجره ی دیگر كل صفحه اي را كه عكس در آن واقع شده است  نمايش مي دهد. هدف Ditto.com  فراهم كردن اطلاعات متني در مورد عكس است.
منبع ایران نت نیوز
استفاده از این مقاله فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *