آموزش 5 ترفند ساده در مرورگر Google Chrome

آموزش 5 ترفند ساده در مرورگر Google Chrome«کروم» مرورگر شرکت گوگل است و دارای ظرافت و سرعت بالایی در بازکردن صفحات وب می باشد. این مرورگر در حال حاضر بیشتر از 2%  از سهم  بازار مرورگرهای اینترنتی را تحت کنترل خود دارد. و طی یک سال گذشته با اقبال عمومی نسبتاً خوبی از طرف کاربران مواجه شده است.
ما در این مقاله قصد داریم تا 5 ترفند بسیار ساده برای استفاده از این مرورگر به شما آموزش دهیم.

«کروم» مرورگر شرکت گوگل است و دارای ظرافت و سرعت بالایی در بازکردن صفحات وب می باشد. این مرورگر در حال حاضر بیشتر از 2%  از سهم  بازار مرورگرهای اینترنتی را تحت کنترل خود دارد. و طی یک سال گذشته با اقبال عمومی نسبتاً خوبی از طرف کاربران مواجه شده است.
ما در این مقاله قصد داریم تا 5 ترفند بسیار ساده برای استفاده از این مرورگر به شما آموزش دهیم.

1)-  اگر می خواهید یک لینک در یک تب جدید ایجاد کنید کافیست  لینک را بوسیله  ماوس بگیرید و آن را در نوار بالایی تب‌ها رها کنید.
2)-  شما می توانید با نگه داشتن کلید Ctrl کیبورد و فشار دادن هریک از اعداد 1 تا 8 ، بین تب ها به ترتیب حرکت کنید. همچنین می توانید با فشاردادن Ctrl+9 به تب آخر بروید.
3)-  شما با استفاده از ماوس می‌توانید تب‌ها را بگیرید و آن‌ها را در نوار بالای صفحه جابجا کنید. بر خلاف مرورگر فایرفاکس این کار خیلی هموارتر انجام می شود.
4)-  مرورگر کروم این قابلیت را دارد تا 10 تب از تب های بسته شده را در حافظه خود ذخیره کند. شما با استفاده از کلیدهای  ترکیبی Ctrl+Shift+T براحتی می‌توانید آخرین تبی را که بسته شده ، مجدداً فراخوانی کرده و به آن دسترسی داشته باشید.
5)- اکثر کلیدهای ترکیبی که در فایرفاکس و محیط ویندوز عمل می‌کنند در کروم نیزعملکرد مشابهی دارند.
   به عنوان نمونه شما می توانید  از کلیدهای Ctrl+W  برای بستن یک تب، کلیدهای Ctrl+Tab   برای گردش بین تب‌ها وبا استفاده از کلیدهای Ctrl+Shift+Tab برای گردش از عقب در بین تب‌ها استفاده کنید.

منبع: ایران نت نیوز
استفاده از این مقاله فقط با ذکر منبع مجاز می باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *