هواوی با انتشار آپدیت EMUI 12 می‌خواهد برخی از امکانات سیستم عامل هارمونی او اس ۲ خود را به گوشی‌های اندرویدی برند هواوی بیاورد.

علی‌رغم تمام تحریم‌ها و شکست‌ها، هواوی همچنان به تولید گوشی‌های هوشمند ادامه می‌دهد و اکوسیستم موبایل جدید کمتر متکی شده به گوگل را به مشتریانش ارائه می‌کند. هرچند این اکوسیستم به تعداد دستگاه‌هایی محدود شده است که فقط در چین عرضه می‌شوند. بنابراین تعداد گوشی نه چندان زیادی در واقعیت از این پلتفرم بهره‌مند شده‌اند. اما به زودی هواوی از طریق آپدیت EMUI 12 می‌خواهد این فاصله را کم کرده و سیستم عامل هارمونی او اس را برای گوشی‌های اندرویدی بیشتری ارسال کند.

EMUI، تجربه کاربری سفارشی هواوی است که روی اندروید ساخته شده و همچنان هم به کار خودش ادامه می‌دهد. با این حال با آغاز حرکت جدایی از اندروید، اکنون نقشی که این پوسته سفارشی ایفا می‌کند کم‌رنگ‌تر شده است. اما حالا هواوی می‌خواهد از آن به عنوان پل ارتباطی بین پلتفرم HarmonyOS 2 با گوشی‌های اندرویدی استفاده کند.

جای تعجبی ندارد که طراحی EMUI 12 به طور قابل توجهی از هسته اندروید فاصله بگیرد و با HarmonyOS 2 هواوی سازگاری بصری پیدا کند. به خصوص این‌که کنترل پنل آن اکنون ظاهری شبیه به کنترل سنتر پلتفرم iOS گرفته و شما می‌توانید با کشیدن انگشت خود از پایین صفحه به طرف بالا، به آن دسترسی پیدا کنید.

البته امکانات کاربردی‌تری نیز وجود دارد که اکثر آن‌ها گوشی‌های هواوی را به اکوسیستم دستگاه این شرکت نزدیک می‌کند. به طور مثال دکمه‌های تبلت MatePad و لپ تاپ MateBook جدید به شما اجازه می دهند به برخی از امکانات گوشی‌های هوشمند هارمونی او اس دسترسی پیدا کنید. همچنین یک فایل سیستمی توزیع‌شده جدید نیز وعده می‌دهد از طریق لپ تاپ میت بوک بدون هرگونه سیم به فایل‌های داخل گوشی خود دسترسی پیدا کنید.
این اخبار جذابی برای کاربران گوشی‌های هواوی است که به زودی به پلتفرم هارمونی او اس مهاجرت خواهند کرد. البته هواوی تاریخ دقیقی را برای عرضه آپدیت EMUI 12 و گوشی‌هایی که آن را دریافت می‌کنند، اعلام نکرده است. ولی ما مطمئنیم که این آپدیت مخصوص نسخه چینی گوشی‌های هواوی نیست و کاربران آن‌ها در سراسر جهان می‌توانند به این امکانات دسترسی پیدا کنند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *