یکی از نتایج پیشرفت دنیای موبایل و فناوری های مرتبط با آن در امتداد یکدیگر، تهیه آسان و بدون دردسر فایل پشتیبان از اطلاعات است خوب؛ شما هنوز هم می‌توانید در یک روز بد تمام اطلاعات خود را از دست بدهید

که این اتفاق می‌تواند در اثر بی دقتی خود شما رخ بدهد. منظور ما این است که در این روزها، روش‌های بسیاری برای تهیه فایل پشتیبان از اطلاعات وجود دارد. پس اگر شما همه تخم مرغ های خودتان را در یک سبد جمع کنید، طبیعی است که در صورت بروز یک اتفاق و شکستن تمام تخم مرغ ها، حق ندارید سبد را سرزنش کنید!
با این حال فرآیند تهیه فایل پشتیبان از فایل‌ها و اسناد، فرآیندی ساده است (معمولا). اما برای تهیه فایل پشتیبان از تنظیمات حساب کاربری و تنظیمات موجود بر روی دستگاه‌های شما هم راهی وجود دارد؟ برخی از این دستگاه‌ها با استفاده از حساب‌های کاربری مرتبط با آن‌ ها به هم متصل شده اند. مثلاً شناسه اپل برای دستگاه‌های اپلی؛ شناسه گوگل برای دستگاه‌های اندرویدی و شناسه مایکروسافت/اوت لوک برای دستگاه‌های ویندوزی.امروز ما در مورد محافظت از اطلاعات موجود بر روی دستگاه‌هایی صحبت خواهیم کرد که از ویندوزفون ۸ استفاده می کنند؛ تا در صورت اختلال در عملکرد آن‌ها و یا دزدیده شدن دستگاه، شما نگران هیچ چیزی نباشید. سازوکار تهیه فایل پشتیبانی که ما از آن سخن خواهیم گفت مورادی نظیر تنظیمات تلفن، لیست برنامه‌های نصب شده، حساب‌های کاربری مرتبط، اطلاعات شخصی و خیلی چیزهای دیگر را پوشش خواهد داد.
یک نکته: در صورتی که شما تلفن خود را با Skydrive یکپارچه کرده‌اید، بصورت خودکار از نیمی از اطلاعات تلفن شما فایل پشتیبان تهیه شده است. اگر تاکنون این کار را نکرده اید پس در اولین فرصت انجام دهید.
مراحل فعال سازی تهیه فایل پشتیبان بر روی ویندوزفون ۸
برای انجام این کار شما ابتدا می بایست یک حساب کاربری در Outlook.com داشته باشید. و اگر شما یک موبایل ویندوزی دارید پس مطمئناً به این اکانت نیاز دارید. به لیست برنامه‌ها (apps list) بروید و از گزینه تنظیمات (Setting) و سپس Backup را لمس کنید. در اینجا شما می‌توانید ۳ بخش که گزینه های تهیه فایل پشتیبان را ارائه می‌دهند، مشاهده نمائید.

برای پیکربندی هر یک از آن‌ها بر رویشان ضربه بزنید. با گزینه applist + setting شروع کنید و آن را فعال کنید. سپس شما می‌توانید گزینه back up now را برای آغاز فرآیند تهیه فایل پشتیبان انتخاب نمائید.

به همین شکل نیز شما می‌توانید بخش messaging list را پیکربندی کنید. همچنین می‌توانید مشخص کنید که دقیقاً از چه بخش‌های فایل پشتیبان تهیه شود و از چه بخش‌هایی صرف نظر شود.

شما می‌توانید عکس ها، فیلم ها، آهنگ‌ها و فایل‌های دیگری را که از حجم بالا و سنگینی برخوردارند، به Skydrive منتقل کنید و یا از طریق اتصال تلفن به رایانه خود آن‌ها را همگام نمائید.
نکته: موبایل شما برای اتصال به یک کانکشن وایرلس (Wi-Fi) جهت ادامه تهیه فایل پشتیبان صبر خواهد کرد. به محض اتصال مجدد ادامه کار انجام خواهد شد. ولی اگر تا یک هفته هیچ اتصالی در اختیار موبایل شما قرار نگیرد، دستگاه از تنظیمات اتصال خودش استفاده خواهد نمود.در انتهای هر کدام از بخش‌های تهیه فایل پشتیبان شما گزینه advanced را نیز مشاهده خواهید کرد. اگر شما به این قسمت بروید خواهید دید که می‌توانید فایل‌های پشتیبانی که قبلاً تهیه شده است را حذف نمائید. (این گزینه وقتی کارایی دارد که شما بخواهید همه چیز را از ابتدا شروع کنید و یا اطلاعات خود را به حساب کاربری دیگری متصل نمائید).یکی از راه‌های تهیه فایل پشتیبان وقتی است که گوشی شما برای اولین برای در حال پیکربندی است. تنها کاری که شما باید انجام بدهید این است که راهنمایی ها را پیگیری کنید و گوشی خود را مانند تصویر زیر متصل نمائید.
بازگرداندن یک فایل پشتیبان
خیلی بیشتر از اینکه بدانید چگونه می‌شود از اطلاعات، فایل پشتیبان تهیه کرد، ضروری است که بدانید چگونه می‌شود یک فایل پشتیبان را بازگردانی کرد. اگر شما چیزی از دومی نمی‌دانید پس داشتن اطلاعات در رابطه با اولی بیهوده خواهد بود. خوشبختانه بازگردانی یک فایل پشتیبان هم مثل فرآیند تهیه آن در ویندوزفون ۸ ، بسیار ساده و دلچسب است.وقتی شما گوشی خود را پیکربندی می کنید، با همان حساب کاربری که هنگام تهیه فایل پشتیبان استفاده نموده‌اید وارد آن شوید (Sign in). راهنمایی ها را دنبال کنید و منتظر بمانید تا دانلود تکمیل شود. کار تمام است!
نکته: وقتی شما تلفن خود را بازگردانی می‌کنید، اطلاعات اپلیشکیشن‌ها در دسترس نخواهند بود‌ (حتی اگر خود برنامه‌ها موجود باشند). همچنین صفحه نمایش آغازین گوشی شما نیز به تنظیمات کارخانه بازخواهد گشت.
نتیجه‌گیری
مانند سایر پلتفرم های موبایلی، ویندوزفون ۸ هم کار تهیه فایل پشتیبان و بازگردانی آن را ساده نموده است. اگر شما در حال حاضر فایل پشتیبان خود را تهیه نموده‌اید، این خیلی خوب است. و اگر نه، خوب پس چرا منتظرید؟! خیلی سریع این کار را انجام دهید. مطمئن باشید این کار، شما را در یک روز تلخ کمک خواهد کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *