استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ تولیدی معرفی شد. این هایپرکار هیبریدی استون مارتین از یک پیشرانه قدرتمند ۹۵۰ اسب بخاری بهره می‌برد. در ادامه با مشخصات و امکانات این ابرخودرو آشنا می‌شویم.

نسخه تولیدی والهالا پس از مدت‌ها توسط استون مارتین به صورت رسمی معرفی شد. استون مارتین با تولید نسخه تولیدی هایپرکار هیبریدی والهالا توانسته گام بزرگی در حوزه هایپرکارهای هیبریدی بردارد. البته استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ قرار بود با موتور V6 اختصاصی این خودروساز بریتانیایی به تولید برسد، اما استون مارتین در این نسخه از موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استفاده کرده است.

مشخصات استون مارتین والهالا ۲۰۲۲
موتور ۴ لیتری V8 توئین توربوی AMG استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ می‌تواند قدرتی برابر با ۷۵۰ اسب بخار را تولید و به چرخ‌های عقب ارسال کند. همچنین در کنار این پیشرانه بنزینی، دو موتور الکتریکی با قدرت ۲۰۴ اسب بخار نیز روی یکی از محورها قرار گرفته‌اند تا در مجموع قدرتی برابر ۹۵۰ اسب بخار و گشتاور ۱۰۰۰ نیوتن‌متر را ارائه دهند. همچنین در این هایپرکار امکان رانندگی تمام الکتریکی نیز وجود دارد که در این حالت قدرت پیشرانه‌ها فقط به چرخ‌های جلو منتقل خواهد شد.
یک گیربکس ۸ سرعت دو کلاچه وظیفه انتقال قدرت پیشرانه‌ها به چرخ‌ها را بر عهده دارد که استون مارتین آن را به شکل ویژه با تمرکز روی پرفورمنس خودروهای هیبریدی توسعه داده است. البته این گیربکس در استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ همانند مک لارن آرتورا فاقد دنده عقب بوده و در واقع موتورهای الکتریکی باعث حرکت خودرو به سمت عقب خواهند شد. استون مارتین برای ارتقای هندلینگ نیز برای محور عقب خودرو دیفرانسیل لغزش محدود الکترونیکی را در نظر گرفته است.
استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ با این قوای محرکه قدرتمندی می‌تواند ظرف مدت ۲.۵ ثانیه از صفر به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. حداکثر سرعت آن نیز ۳۳۰ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. البته حداکثر سرعت این خودرو در حالت تمام الکتریکی حدود ۱۳۰ کیلومتر است و در این حالت می‌توان تا حدود کیلومتر را به صورت الکتریکی پیمود. استون مارتین اعلام کرد این هایپرکار هیبریدی می‌تواند ظرف مدت کمتر از ۶ دقیقه و ۳۰ ثانیه پیست نوربرگ‌رینگ را طی کند.
در کنار پیشرانه قدرتمند، شرکت استون مارتین توانسته با استفاده از یک شاسی فیبر کربنی وزن خشک این هایپرکار هیبریدی را نیز به کمتر از ۱۵۵۰ کیلوگرم کاهش دهد. برای این هایپرکار آیرودینامیک فعال پیشرفته‌ای نیز در نظر گرفته شده که در سرعت ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت می‌تواند ۶۰۰ کیلوگرم داون فورس را به تولید برساند.
استون مارتین والهالا ۲۰۲۲ از کمک‌فنرهای متغیر ویژه‌ای نیز بهره می‌برد که امکان تنظیم سفتی تعلیق با استفاده از سوپاپ تطبیقی را ارائه کرده و همچنین می‌توان ارتفاع دماغه خودرو را برای عبور از روی سرعت‌گیرها افزایش داد. از سایر ویژگی‌های این هایپرکار هیبریدی می‌توان به ترمزهای کربن سرامیکی با تکنولوژی ترمز با سیم و لاستیک‌هایی اختصاصی میشلن اشاره کرد.
هر چند این خودرو ویژه رانندگی محسوب می‌شود، اما استون مارتین به عنوان یک برند لوکس برای کابین آن ویژگی‌های متعددی را در نظر گرفته است. از این رو کابین این خودرو نسبت به والکری بزرگ‌تر بوده و استون مارتین با تمرکز روی ارگونومی توانسته برای سرنشینان فضای راحت و دلنشینی را به وجود آورد. از سایر ویژگی‌های کابین این خودرو می‌توان به پایش نقاط کور، کروز کنترل فعال، هشدار برخورد جلو، ترمز اضطراری خودکار، کنترل تهویه دو منطقه‌ای، ستون فرمان قابل تنظیم و نمایشگر لمسی با اپل کارپلی و اندروید اتو اشاره کرد. البته هنوز تصویری از کابین این خودرو منتشر نشده است.
با وجود این که شرکت استون مارتین نسخه تولیدی والهالا ۲۰۲۲ را به صورت رسمی معرفی و مشخصات کامل آن را منتشر کرد، اما در خصوص زمان تولید و قیمت آن جزئیاتی را منتشر نکرده است. با این حال با توجه به ویژگی‌های این هایپرکار می‌توان انتظار داشت ارزش خرید این محصول بسیار زیاد باشد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *