اطلاعات ۷۰۰ میلیون کاربر لینکدین برای فروش در وب تاریک عرضه شده است که شامل آدرس ایمیل، موقعیت مکانی، شماره تماس و حتی دستمزد تقریبی آنها است.

به نقل از ایران نت نیوز، دلال‌های وب تاریک سعی دارند اطلاعات ۷۰۰ میلیون کاربر شبکه اجتماعی لینکدین را بفروشند.

هکرها اطلاعات حساب میلیون‌ها کاربر این زیرمجموعه مایکروسافت از جمله آدرس ایمیل، موقعیت مکانی، شماره تماس و حتی دستمزد تقریبی آنها را برای فروش عرضه کرده‌اند.

گزارش محققان امنیت سایبری مؤسسه «Restore Privacy» نشان می‌دهد هکرها اطلاعات یک میلیون کاربر لینکدین را به عنوان نمونه عرضه کرده‌اند. البته مجرم سایبری فروشنده این داده‌ها ادعا می‌کند اطلاعات بیش ۷۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی (معادل ۹۳ درصد کل کاربران آن) را در اختیار دارد.

در یکی از پست‌های وبلاگی این مؤسسه آمده است: هرچند ما اطلاعات ورود به حساب کاربری یا داده‌های مالی کاربران را در نمونه اطلاعات مذکور رصد نکردیم، اما به هرحال مخزنی حاوی انبوه اطلاعات در اختیار هکرها قرار دارد که از آن برای دستیابی به سود مالی استفاده می‌کنند.

مجرم سایبری ارائه کننده اطلاعات لینکدین در وب تاریک ادعا می‌کند با استفاده از نرم افزاری که این شبکه اجتماعی برای توسعه دهندگان فراهم کرده، اطلاعات را دزدیده است.

در بیانیه «Restore Privacy» آمده است: در این مورد خاص به نظر نمی‌رسد سرورهای لیندکین هک شده باشند یا هکرها به آن نفوذ کرده باشند.

سخنگوی لینکدین نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما همچنان مشغول بررسی این چالش هستیم، تحلیل اولیه ما نشان می‌دهد یک مخزن اطلاعاتی از شرکت سرقت شده و همچنین داده‌هایی از منابع دیگر نیز دزدیده شده‌اند.

این دومین بار در سال جاری است که اطلاعات کاربران لینکدین هک می‌شود. در آوریل سال جاری هکرها اطلاعات ۵۰۰ میلیون کاربر این شبکه اجتماعی را سرقت کردند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *