این طور که گزارش جدید منتشر شده از سوی مرکز تحقیقاتی Kantar Worldpanel نشان می‌دهد، سیستم‌عامل اندروید با تمام توان در منطقه اروپا پیش می‌رود و در پنج کشور برتر اروپایی بیش از ۷۰ درصد بازار تلفن‌های همراه را در دست داشته است.

کشورهای انگلیس، آلمان، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا که گفته می‌شود ۷۰ درصد بازار موبایلی آن‌ها در اختیار اندروید است تنها کشورهای اروپایی در این زمینه محسوب نمی‌شوند و دیگر کشورهای همسایه آن‌ها هم استقبال گسترده‌ای از سیستم‌عامل موبایلی گوگل داشته‌اند.
این طور که گفته می‌شود دو کشور اسپانیا و آلمان بش از دیگر کشورهای اروپایی پذیرایی این سیستم‌عامل موبایلی بوده‌اند. در اسپانیا ۹۲٫۵ درصد بازار گوشی‌های هوشمند مربوط به سیستم‌عامل اندروید می‌شود و در آلمان هم روی ۷۶٫۷ درصد از همه گوشی‌هایی که فروخته می‌شوند، سیستم‌عامل اندروید نصب شده است. در این دو کشور سهم سیستم‌عامل iOS اپل از بازار گوشی‌های هوشمند به ترتیب ۴٫۲ و ۱۵٫۰ درصد اعلام شده است.سیستم‌عامل ویندوز فون در اروپا چندان موفق عمل نکرده است. این سیستم‌عامل تنها ۲٫۵ درصد بازار گوشی‌های هوشمند اروپا را در اختیار داشته است که در البته در کشور ایتالیا ۹٫۷ بازار گوشی‌های هوشمند در اختیار ویندوز فون مایکروسافت بوده است.در چین هم سیستم‌عامل موبایلی اندروید گوگل با موفقیت عمل کرده است. این سیستم‌عامل روی ۷۰ درصد گوشی‌های هوشمند عرضه شده به بازار چین نصب بوده است و در مقابل سهم اپل از این بازار ۲۳٫۶ درصد اعلام شده است. دو سیستم‌عامل ویندوز فون و سیمبین هم از این بازار به‌ترتیب ۲٫۹ و ۱٫۳ درصد سهم برده‌اند و بلک‌بری هم فقط ۰٫۲ درصد بازار چین را از آن خود کرده است.اما سیستم‌عامل iOS اپل در آمریکا بهتر از دیگر مناطق جهان اعلام کرده است. در سه ماه گذشته این سیستم‌عامل روی ۴۱٫۹ درصد از گوشی‌های هوشمند آمریکا نصب بوده که رقم یاد شده ۳٫۵ درصد نسبت به فصل قبل از آن افزایش یافته است. در مقابل اندروید ۵۱٫۹ درصد از بازار گوشی‌های هوشمند آمریکا را از آن خود کرده است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *