اندونزی بزرگترین عامل حملات سایبری در جهان

اندونزی بزرگترین عامل حملات سایبری در جهانافزایش قابل ملاحظه حملات سایبری از ابتدای سال ۲۰۱۳ میلادی توسط هکرهای اندونزیایی باعث شد تا این کشور در زمینه ایجاد ناامنی در فضای مجازی از چین پیشی بگیرد و به بزرگ‌ترین مهاجم سایبری جهان تبدیل شود.

به گزارش ایتنا، مرکز امنیتی Akamai Technologies با انتشار گزارش جدید اعلام کرد که کشور اندونزی هم‌اکنون به منبع اصلی حملات اینترنتی و سایبری تبدیل شده و کشور چین را پشت سر گذاشته است.

مرکز Akamai در گزارش خود اعلام کرد که ۳۸ درصد ترافیک مربوط به هک شدن سرورها در فصل دوم سال جاری میلادی توسط کشور اندونزی انجام شده است که این رقم برای مدت مشابه سال قبل ۲۱ درصد گزارش شده بود.

چین که تا پیش از این بدنام‌ترین کشور جهان در این زمینه محسوب می‌شد، هم‌اکنون در رتبه دوم این لیست ایستاده است و یک‌سوم حملات اینترنتی جهان توسط آن انجام می‌شود.

در رتبه سوم این لیست کشور آمریکا با تصاحب ۶.۹ درصد از ناامنی‌ها و هک‌های جهان قرار گرفته است که با این رقم سومین کشور از نظر تعداد حملات سایبری محسوب می‌شود.

تشخیص اینکه هر حمله سایبری از چه پایگاه و در چه کشوری مدیریت می‌شود کار بسیار دشواری است. زیرا یک هکر می‌تواند رایانه‌های قربانیان را در کشورهای مختلف در اختیار بگیرد و از طریق آن‌ها حملات مورد نظر خود را انجام دهد.

لازم به ذکر است که تا حدود یک سال قبل تنها کمتر از یک درصد حملات سایبری جهان با مرکزیت اندونزی انجام می‌شد که این رقم هم اکنون افزایش چندصد برابری داشته است تا اندونزی به بزرگ‌ترین هماهنگ کننده حملات سایبری در جهان تبدیل شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *