درگیری یک گروه مبارزه با اسپم با یک شرکت هاستینگ…

حمله‌ای که کارشناسان امنیت اینترنتی آن را بزرگ‌ترین حمله سایبری در نوع خود برمی‌شمارند، باعث شده سرعت اینترنت در نقاط مختلف جهان کند شود.
نیروهای پلیس سایبری پنج کشور مختلف مشغول بررسی این حملات هستند.
اختلافی میان یک گروه مبارزه با هرزنامه (اسپم) با یک شرکت ارائه خدمات میزبانی وب‌سایت‌ها (هاستینگ) به حملاتی منجر شده که بخش‌های دیگر اینترنت را هم تحت تاثیر قرار داده و بیم این وجود دارد که بانک‌ها و سرویس‌های ایمیل هم از آن متاثر شوند.
گروه اسپم‌هاوس، یک سازمان غیرانتفاعی مبارزه با اسپم، اخیرا سرورهای شرکت هلندی سایبربونکر را به لیست سیاه خود افزوده بود. این عمل اعتراض سایبربونکر را برانگیخت.
کسی که خود را سخنگوی این شرکت معرفی کرده، در بیانیه‌ای گفته اسپم‌هاوس از موقعیت خود سوءاستفاده می‌کند و نباید گذاشت این شرکت تصمیم بگیرد چه چیزی در اینترنت منتشر بشود و چه چیزی نشود.
اسپم‌هاوس مدعی است که سایبربونکر پس از بسته شدن سرورهایش با همکاری “باندهای خلاف‌کاران” اروپای شرقی و روسیه دست به حملات اخیر زده‌اند.
استیو لینفورد، رئیس اسپم‌هاوس، به بی‌بی‌سی گفت که حجم این حملات بی‌سابقه بوده است و “مهاجمان به هر بخشی از زیرساخت‌های اینترنت که فکر کنند می‌توانند آن را از کار بیندازند، حمله می‌کنند.”
حملات اخیر از شیوه حمله توزیع‌شده محروم‌سازی از سرویس (یا DDoS) استفاده کرده‌اند.
در این روش حمله‌کنندگان با تعداد زیادی کامپیوتر و شبکه‌هایی که در اختیار دارند یک سرور را هدف می‌گیرند و با ارسال درخواست‌های جعلی انبوه، آن سرورها را از کار می‌اندازند.
او می‌گوید: “قدرت حملات به اندازه‌ای بوده که می‌توانسته زیرساخت‌های اینترنتی یک دولت را از کار بیندازد.”
پروفسور آلن وودوارد، استاد امنیت اینترنت در دانشگاه ساری انگلستان، می‌گوید که ابعاد حملات به اندازه ای است که خدمات اینترنتی را در مقیاس جهانی تحت تاثیر قرار داده است.
کمک به مقابله با حمله‌های سایبری
امروز همچنین اعلام شده که MI5، اداره امنیت داخلی بریتانیا، قرار است با همکاری پلیس و سازمان امنیت ارتباطات بریتانیا – GCHQ – برای مقابله با حمله‌های سایبری به سازمان‌های غیردولتی و شرکت‌های خصوصی کمک کند.
طبق طرح دولت، ستادی با ۱۲ تا ۱۵ کارشناس تشکیل می‌شود. شرکت‌های خصوصی هدف حمله، اطلاعات فنی مربوط به نوع حمله، منبع حمله و نحوه مقابله با آن را در این ستاد به اشتراک می‌گذارند.
از یک سال پیش ۱۶۰ شرکت و سازمان فعال در زمینه‌های نظامی، انرژی، ارتباطات، امور مالی و دارو در فاز آزمایشی این طرح شرکت کرده‌اند.
پیش از این شرکت‌های خصوصی چندان رغبتی به انتشار اطلاعات مربوط به حمله‌های سایبری به سیستم‌هایشان نداشتند، چرا که نگران بودند انتشار چنین اخباری به اعتبارشان لطمه بزند و باعث کاهش ارزش سهامشان شود.
اتحادیه اروپا مشغول بررسی طرحی است که طبق آن شرکت‌های خصوصی باید هر موقع هدف حمله سایبری قرار گرفتند آن را اعلام کنند، اما بریتانیا با اجبار شرکت‌ها به انتشار خبر مورد حمله قرار گرفتن مخالف است.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *