13920505000400 PhotoA

13920505000400 PhotoAکسانی که امروز از مقابل پاساژ موبایل علاء‌الدین عبور می‌کردند، با پارچه‌ای نوشته‌ای روبه‌رو می‌شوند که در آن کلانتری برای مقابله با دلالی‌ گوشی از مردم کمک خواسته و خواسته تا به صورت خود جوش از خرید گوشی از دلالان خودداری کنند.

کلانتری 129 جامی، در این اطلاعیه‌ نوشته: «در اجرای دستور مقام محترم قضایی از عموم شهروندان تقاضا می‌شود از خرید هر گونه گوشی نو یا دست دوم از طریق دلالان خیابانی، با توجه به اینکه گوشی‌های ارائه شده تقلبی و چینی بوده و با قیمت اصل ارائه می‌شوند، قویا خودداری کنند.»

 

تا هفته پیش منظره دیگری در ورودی پاساژ علاء‌الدین به چشم می‌خورد؛ افرادی که گذرشان به پاساژ علاء‌الدین می‌‌افتاد مامورانی را می‌دیدند که در ورودی پاساژ ایستاده‌اند تا از دلالی‌ گوشی در مقابل پاساژ جلوگیری کنند.

اکنون اطلاعیه نصب شده در تقاطع خیابان جمهوری و خیابان حافظ جای ماموران نیروی انتظامی را گرفته‌است.

اما امروز هم در غیاب ماموران نیروی انتظامی، در پاساژ علاء الدین و مقابل پاساژ زندگی ادامه دارد با همان حواشی همیشگی؛ جوانی با یک چرخ دستی در مقابل در اصلی پاساژ بساط کرده و مشتری‌‌ها را به آب انار خنکی دعوت می‌کند.

مرد میانسالی سبدی از ساندوچ‌های آماده برای فروش مهیا کرده، مرد دیگری روی جدول خیابان مشغول صرف قیمه پلو است و راسته‌ی خیابان جمهوری را که دنبال می‌کنی، در می‌یابی که کمی جلوتر شخصی انواع غذاهای گرم را تبلیغ می‌کند. قیمه، قورمه، سبزی پلو و …و همه این تنوع را در بساط نه چندان بزرگی مهیا کرده است.

با گذر از این مرحله، به بساط فروشندگان لوازم جانبی گوشی می‌رسی که پس از کیوسک روزنامه‌فروشی نزدیک پاساژ شروع می‌شود.

این فروشندگان در زمان حضور و عدم حضور ماموران پای ثابت این راسته هستند و اکنون هم به کار همیشگی مشغول‌اند.

بساط فروش کیف گوشی و تبلت، بساط فروش هندز‌فری و هدفون و … و سرانجام کمی دورتر، بازهم برخی چیزهایی را پنهانی می‌فروشند؛با جعبه و بدون جعبه.

فروشندگان جوان هستند و میان‌سال. گوشی‌های فروشی نو و دست دوم است و از مدل‌های جدید تا کهنه برای فروش پیدا می‌شود.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *