ممکن است برای عده‌ی بسیاری پرداخت یک میلیون و ۴۳۷ هزار تومان آن هم برای یک گوشی مقدور نباشد اما بهتر است قبل از پیش داوری نگاهی به ویژگی‌های Huawei Mate بیندازیم.سوالی که عده بسیاری هنگام رویارویی با این مدل از سری مدل‌های ascend با آن مواجه خواهند شد.

اگرچه اندازه‌ی ۶٫۳ اینچی این محصول برای یک گوشی کمی زیاد است و کاربر نمی‌تواند آن را در جیبش قرار بدهد اما وضوح تصویر بالای صفحه نمایش سبب می‌شود، کاربر کمی تسکین پیدا کند.شرکت سازنده برای اینکه روی ال سی دی به راحتی خط نیفتد از فناوری محافظ Corning Gorilla Glass استفاده کرده است. همچنین صفحه نمایش این گوشی توانایی نمایش ۱۶ میلیون رنگ را دارد و کیفیت آن ۷۲۰P است؛ بدین معنا که اگر با چشم مسلح به صفحه نمایش این گوشی نگاه کنیم با ۷۲۰خط عمودی موازی مواجه خواهیم شد. علاوه بر این کاربر می‌تواند از فناوری لمسی این گوشی حتی هنگامی که دستکش در دست دارد استفاده کند.
در کنار کیفیت صفحه نمایش نباید طراحی را فراموش کرد قسمت پشتی این گوشی بگونه‌ای طراحی شده است که اثر انگشتان کاربر برروی آن باقی نماند. به دلیل اندازه‌ی بزرگ صفحه نمایش در دست گرفتن این گوشی آن هم در هنگام مکالمه کمی دشوار است. شرکت سازنده درگاه‌های سیم‌کارت و کارت حافظه را در کنار بدنه‌ی گوشی در نظر گرفته که چندان جالب به نظر نمی‌رسد. متاسفانه وزن ۱۹۸ گرمی این گوشی در مقایسه با سایر رقبایش زیاد است.در قلب تپنده‌ی این گوشی یک پردازنده‌ی ۱٫۵ گیگاهرتزی چهار هسته‌ای تعبیه شده است که قدرت آن کمی از قدرت پردازنده‌ی گوشی Xperia Z پایین‌ تراست. اگرچه این گوشی می‌تواند به کمک این پردازنده همه برنامه‌های اندروید را اجرا کند اما ایراد بزرگ آن زمانی مشخص می‌شود که بعد از مدتی کار کردن با گوشی، دمای آن بسیار بالا می‌رود بطوری که می‌توان گفت کاربر می‌تواند در زمستان از Huawei Mate به عنوان یک منبع گرمای مناسب استفاده کند!
در کنار این پردازنده یک رم دو گیگابایتی در نظر گرفته شده است که در حال حاضر بالاترین رمی که برای گوشی‌ها در نظر گرفته شده دو گیگابایت است. اصولاً اطلاعات و داده‌های مربوط به هر برنامه‌ای که می‌خواهد اجرا شود، روی رم قرار می‌گیرد. دلیل انجام این عمل ایجاد تعادل بین عوامل متعدد در داخل گوشی است.دوربین اصلی این گوشی هشت مگاپیکسل است. کیفیت رنگ‌ ها و دقت سنسور این گوشی در نور کافی بسیار خوب است بطوری که کاربر می‌تواند جزییات تصاویر را به راحتی مشاهده کند. در حالت فیلم‌برداری این دوربین تصاویر را با کیفیت فول ‌اچ‌دی ذخیره می‌کند بدین معنا که اگر با چشم مسلح به صفحه‌ی این گوشی نگاه کنید با ۱۰۸۰ خط موازی مواجه خواهید شد. دوربین جلویی Huawei Mate، یک دوربین یک مگاپیکسلی است که کیفیت آن برای برقراری تماس تصویری خوب است.شاید برای عده‌ی بسیاری صدای گوشی اهمیت بالایی داشته باشد. Huawei Mate در این قسمت سرافراز بیرون آمده و مجهز به یک بلندگوی قدرتمند است که صدا را بصورت دالبی برای کاربر پخش می‌کند. سیستم دالبی این امکان را برای کاربر فراهم می‌سازد تا بتواند هر صدای جداگانه را از چند بلندگوی جدا از هم بشنود.این گوشی از نسل سوم و چهارم سیم‌کارت‌ ها پشتیبانی می‌کند. همچنین ورژن بولوتوث دستگاه چهار است و این موضوع به این معنی است که سرعت انتقال داده به وسیله‌ی بولوتوث Huawei Mate بالاست. عمر باطری این گوشی هوشمند برای چنین سخت‌افزار قدرتمندی مناسب است اما متاسفانه کاربر نمی‌تواند باطری گوشی را از داخل دستگاه خارج کند.اما در کنار امکانات سخت‌افزاری نباید سیستم عامل گوشی‌ها را نادیده گرفت. Huawei Mate مجهز به سیستم عامل اندروید جیلی‌بین است که از آخرین نسخه‌های اندروید به حساب می‌آید. نکته‌ی مثبتی که سیستم عامل متن باز اندروید داراست، تنوع نرم‌افزارها و بازی‌های عرضه شده برای آن است.اگرچه یک میلیون و ۴۳۷ هزار تومان پولی کمی نیست اما گوشی‌های مشابه با نام‌های تجاری دیگر در این محدوده‌ی قیمت سخت‌افزار ضعیف‌ تری دارند و به نظر می‌رسد Huawei Mate می‌تواند گزینه‌ای خوب برای افرادی باشد که می‌خواهند در محدوده‌ی یک میلیون و چهارصد هزار تومان تا یک میلیون و ششصد هزار تومان یک گوشی قدرتمند داشته باشند.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *