پیشنهاد قیمت ارزان تر و قابلیت حمل آسانتر در تبلت ها مانند : آی پد مینی اپل ، کیندل فایر آمازون و نکسوز ۷ گوگل برای مصرف کنندگان دارای جذابیت بسیار بوده است .

 

در حالیکه سود بسیاری از فروش نمایشگر ۷ تا ۷٫۹ اینچی بدست آمد جالب است که گمان  می شد آی پد ۹٫۷ اینچی جایگزین لپ تاپ باشد.تبلت های گراند دَدی اپل به طور یقین بازار نوت بوک ها را در دست گرفته اند اما اگر تبلت های کوچکتر به فروش مطلوب خود ادامه دهند ، بسختی می توان تصور کرد که نمایشگر های کوچک همچنان به عنوان یک گزینه مناسب  برای لپ تاپ پا بر جای باشند.
بنابراین این سوال مطرح می شود که آیا کسانیکه آی پد مینی و همتای اسمال فرای آن را خریداری کرده اند آیا به خرید بیشتر تبلت ها ادامه خواهند داد ؟ آیا واقعا محبوبیت تبلت های کوچکتر فضای بیشتری برای لپ تاپ ها باز خواهد کرد ؟ یا شاید لپ تاپ ها و تبلت های هیبریدی به موفقیت های بیشتری دست پیدا کنند.
قیام تبلت های ۷ اینچی
محققین اعلام کردند که تولید تاچ پنل ای ۹٫۷ اینچی چیزی که آی پد فول سایز اپل نیز از آن استفاده می کند به ۱٫۳ میلیون واحد در ماه ژانویه رسید که نسبت ماه قبل ۷٫۴ میلیون واحد سقوط کرده است . گرچه تولید نمایشگر ها ۷ تا ۸ اینچی نسبتا فقط در یک دوره زمانی از ۱۲ میلیون واحد به ۱۴ میلیون افزایش پیدا کرد ، دیسپلی سرچ همچنان بر این عقیده است که آی پد مینی از آی پد محبوب تر است.
آی پد مینی ممکن است بیش از هر چیزی کاتالیزوری بر افزایش فروش ویندوز ۸ هیبریدی باشد . به خاطر داشته باشید تخمین های دیسپلی ریسیچ بر اساس اطلاعات گرفته شده از زنجیره تامین قطعات است و محاسبات رسمی اپل نیست .همانطور که متیو پانزارینو اخیرا اشاره کرده است، حتی مدیر عامل اپل تیم کوک گفت : ” زنجیره تامین قطعات ما بسیار پیچیده است و چندین منبع برای قطعات خود داریم . بازده می تواند تغییر کند…تامین کننده می تواند تغییر کند…”
 با وجود سخنان گفته شده ، به نظر می رسد که تسخیر بازار توسط تبلت های ۷ اینچی وابسته به زمان است . IHS دیگر موسسه آنالیزگر بازار ، اکتبر گذشته پیش بینی کرد که سخت افزار های کوچک ۳۳ درصد تبلت های فروخته شده در سال ۲۰۱۳ را شامل می شوند . IHS همچنین افزود که یک تخمین ” محافظه کارانه ” می تواند بر رشد درصد فروش اشاره داشته باشد، در صورتیکه تامین کننده های اپل به حد نصاب مورد نیاز برسند.
ریچارد شیم تحلیلگر ارشد گروه PC دیسپلی سرچ در یک مصاحبه گفت : ” پرسشی در مورد اینکه تبلت های کوچک در حال تبدیل به اندازه اصلی هستند وجود ندارد .”
او مانند بسیاری از کارشناسان ، بر این باور است که تبلت ها از لپ تاپ ها فروش بهتری خواهند داشت چراکه اندازه کوچکتر،قیمت ارزانتر و مصرف کمتری دارند.
لپ تاپ ها دوام می آورند
از زمانیکه اپل تولید تبلت را در سال ۲۰۱۰ آغاز کرد ، ما چیزهایی راجع به پتانسیل آی پد برای تسخیر بازار لپ تاپ ها می شنیدیم . اما شیم در ارتباط با این موضوع گفت که مردم کمی دچار سوء تفاهم شده اند. گرچه خریداران در بازارهای در حال توسعه تمایل بیشتری به خرید تبلت به جای نوت بوک داشته باشند اما در بازارهای توسعه یافته هنوز لپ تاپ از جایگاه مناسبی در بازار برخوردارند.
دیوایس های مبتنی بر ویندوز ممکن است در حال سقوط باشند اما با نگاهی اجمالی می توان دریافت مصرف کنندگان فقط خرید PC ها به تعویق انداخته اند.
شیم همچنین افزود : ” تبلت مکمل بسیار محسوب می شود اما خریداران PCها ، بجای خرید نوت بوک ممکن است خرید خود را به تاخیر بیندازند و به جای آن تبلت بخرند ولی نهایتا  آنها تصمیم می گیرند که هر دو را بخرند.”
گارتنرگزارشی ارائه کرد که بیان می کند تولید PC در تعطیلات پایان سال با وجود عرضه ویندوز ۸ کاهش یافته است. میکاکو کیتاگاوا تحلیلگر ارشد گارتنر گفت : ” در خانواده ها یک PC  برای کاره ای پیچیده تر وجود دارد و اکثر افراد PC و تبلت را بطور همزمان ندارند.”
کاتیگاوا در ادامه سخنانش افزود : ” افرادی هستند که هر دوی آنها را نگهداری می کنند ، اما ما می دانیم که آنها گزینه مصرفی خود را به تبلت تغییر دهند.
قیام تبلت های ارزان قیمت این انتقال را آسانتر می کند به عبارت دیگر تبلت های کوچک و ارزان ممکن است که کاهش تولید لپ تاپ ها را تسریع بخشد. “
تبلت های هیبریدی یک شانس دارند
گرچه امید بسیاری برای تجدید فعالیت ها وجود دارد ، این مسئولیت بر عهده تبلت های هیبریدی و وسایل قابل تغییر است خصوصا آنهایی که نمایشگرهای بزرگتری نسبت به
آی پد فول سایز ۹٫۷ اینچیی دارند.
مدیر بخش تبلت و تحقیقات مانیتوری IHS رودا الکساندر گفت هم اکنون فروشندگان PC دیوایس های ۱۳ اینچی را یک فرصت بزرگ می دانند چراکه فروش وسایل ۱۳ اینچی در قیمت های بالاتر آسانتر از فروش تبلت های مناسب برای کارهای چند رسانه ای است.
پاتریک مورهد رئیس و تحلیلگر ارشد Moor Insight&Strategy معتقد است که بازار مطلوب مینی تبلت ها خبر خوبی برای دیوایس هایی چون یوگا هیبرید Lenovo است.
الکساندر هنوز مطمئن نیست که مصرف کنندگان همچنان به استفاده از ویندوز ادامه دهند. او می گوید که ارزش تبلت های هیبریدی ۱۳ اینچی بیشتر در بیزینس است تا اینکه تبلت هایی قابل حمل و در عین حال قوی برای کارهای اداری باشند.
او افزود که مصرف کنندگان هم اکنون طیف وسیعی در انتخاب خود دارند و دیگر ویندوز ۸ تنها گزینه آنها نیست .”
” از گوشی ها گرفته تا اسمارت فون ها تا فبلت ها تا تبلت های ویندوزی تا PC های سنتی یک رقابت بزرگ در بخش ها وجود دارد.”
پاتریک مورهد نسبت به آینده تبلت های هیبریدی خوش بین است. او بر این باور است هنگامیکه کاربران تبلت های هیبریدی را به عنوان تامین کننده نیاز های خود انتخاب کنند ، بازار تبلت های ۱۰ اینچی کاهش خواهد یافت در حالیکه تبلت های کوچکتر رشد خواهند کرد.
مورهد همچنین گفت : ” من فکر می کنم تصور مردم از چگونگی تبلت نهایی یک تبلت ۷ اینچی است که در واقع به آلترابوک ها ، نوت بوک ها و دیوایس های قابل تغییر کمک می کند که محبوبیت بیشتری کسب کنند.”
حتی آن موقع دیوایس های ویندوزی خود را در رقابت با دیوایس های مبتنی بر مک خواهند دید که بطور فزاینده ای از نظر نرم افزار با دیوایس های مبتنی بر IOS همگراست ، مانند رقابت جدید کروم بوک ها  ظاهرا هر روز جذاب تر خواهند شد.
گرچه همه نشانه ها حاکی از آن است که تبلت کوچکتر از رقبا سبقت خواهد گرفت.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *