xsony-xperia-z-1o

xsony-xperia-z-1oدر حالی که شارژ بیسیم مدتی است به طور جدی مطرح شده و در حال حاضر مجموعه ای از اسمارت فون ها به آن مجهز هستند. و اکنون به نظر می رسد با توجه به طرح هایی همچون شارژ بیسیم مبتنی بر تشدید مغناطیسی سامسونگ این تکنولوژی در حال آماده شدن برای پرواز نهایی است. حداقل سونی در حال تغییر داستان است.

این شرکت در حال کار بر روی اسمارت فون جدیدی است که دو برابر موبایل های قبلی الکتریسیته را دریافت می کند و تنها در یک ساعت شارژ می شود. و مهم تر اینکه گزارش های منتشره حاکی از آن است که این شیوه شارژ جدید با استاندارد Qi سازگار است. یعنی اینکه نه تنها سریع است، بلکه بیسیم هم هست.

 

دانش پشت این شیوه شارژ واقعا پیشرو و البته ساده است: ابزار تازه سونی از ۱۰ تا ۱۵ وات نیرو برای شارژ استفاده می کند که دو تا سه برابر حداکثر میزان برق مصرفی اغلب اسمارت فون های امروزی است.

اما در حالی که تزریق چنین نیرویی به درون موبایل های امروزی تقریبا آنها را نابود می کند، پیشرفتهای سونی در شارژ به جایی رسیده که با استفاده از چیپهای کنترلی ویژه ای میزان گرمای اضافی در اثر شارژ را به حداقل می رساند.

خب، به نظر می رسد کمپانی های تکنولوی به دنبال این هستند که تلفن های ما روز به روز باتری های بهتری داشته باشند. به همان خوبی که آرزویش را داریم.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *