“سرگی برین که یکی از موسسین شرکت گوگل می‌باشد، به همراه مارک‌زاکربرگ موسس شرکت فیس‌بوک و رئیس شرکت

یاهو سوزان دکر؛ در پنل تکنولوژی جشن ریاست جمهوری شیمون پرز شرکت خواهند کرد. در این پنل مباحثی هم‌چون نحوه مواجهه با تکنولوژی در عصر حاضر و در آینده بحث خواهد شد و تاثیر این تکنولوژی بر اسرائیل و دنیای یهودیت به دقت بررسی خواهد شد.”پیش از این با دو شخصیت مهم اسرائیلی – ماسونی آشنا شدیم که هر دو به واسطه دوستی قدیمی‌شان که در صنعت هالیوود رقم خورده بود؛ نقش مهمی را در پیاده‌کردن اشلون اینترنتی در شرکت یاهو ایفا می‌کردند. در ادامه، افراد دیگری را به شما معرفی خواهیم نمود که سربازان وفاداری برای اجرا شدن این اشلون بوده و هستند.آندرِی بُردِر، یهودی اسرائیلی دیگری است که از دانشگاه اسرائیلی تکنیون فارغ‌التحصیل شده است، نایب رئیس قسمت تحقیقات و محاسبات بخش تبلیغات یاهو است. او همچنین رئیس تیم تحقیقاتی تکنولوژی تبلیغاتی یاهو نیز می‌باشد.او پیش از این به عنوان نایب رئیس تیم تحقیقاتی “آلتا ویستا” بود و در حالی که در این شرکت کار می‌کرد جزء اولین افرادی بود که بر روی پروژه “CAPTCHA” نیز کار می‌کرد. بُردر به عنوان سرمهندس تیم تحقیقاتی “آی‌بی‌اِم” و نیز مسئول تیم انستیتوی تحلیل متن و جستجوی آی‌بی‌اِم نیز کار می‌کرد.پس از این‌که شرکت “لانچ مدیا” توسط یاهوخریداری شد، دیوید گُلدبرگ به سمت نایب رئیس و مدیر داخلی بخش موسیقی شرکت یاهو منتصب شد. او با “شریل سندبرگ” که یکی از مدیران سابق گوگل و در حال حاضر جانشین مارک زاکربرگ به شمار می‌رود، ازدواج کرد. پیشینه شریل سندبرگ را در بخش مدیران گوگل این سری خبرها برای شما توضیح داده‌ایم. اما یک مرحله در سیر کاری سندبرگ وجود دارد که بسیار حائز اهمیت است.شریل سندبرگ پیش از این‌که به استخدام گوگل درآید، برای یک یهودی به نام “لارنس سامرز” کار می‌کرد که اقتصاددان ارشد بانک جهانی بود و زمانی که سامرز به عنوان وزیر خزانه‌داری دولت کلینتون برگزیده شد به عنوان رئیس کارمندان وی برای او خدمت می‌کرد. گلدبرگ در سال 2007 یاهو را ترک کرد و به شرکت Survey Monkeyرفت. این شرکت تا سال 2009 به عنوان یک شرکت خصوصی با مسئولیت محدود کار می‌کرد ولی پس از رسیدن گلدبرگ به مدیریت این شرکت، به کمک وامی که او در سال 2010 از طریق همسرش از بانک‌های مهم آمریکا دریافت کرد توانست جان تازه‌ای به این شرکت ببخشد.
شرکت “سِروِی مانکی” یک شرکت تحقیقاتی فضای وب است که تمامی داده‌های آماری را از فضای شبکه‌های اجتماعی، میل‌ها، گوشی‌های هوشمند و غیره جمع‌آوری نموده و با انجام تحقیقات آماری، نتایج آن را در اختیار دیگر شرکت‌ها از جمله شرکت‌های تبلیغاتی قرار می‌دهد.
یودی مانبر
یودی مانبر مهندس اسرائیلی که او نیز از دانشگاه تکنیون فارغ التحصیل شده بود (پیش از این در قسمت گوگل همین خبر به طور کامل درباره او توضیح داده‌ایم) از سال 2002 – 1998 رئیس تیم تحقیقاتی یاهو بود. او پس از ترک گوگل به سایت آمازون پیوست، جایی که او در آن‌جا سمت نائب رئیسی و رئیس تیم الگوریتم را به عهده داشت.
او بعدها به عنوان مدیرعامل شرکت تابعه یاهو به نام A9.COMانتخاب شد، تا در آن‌جا بر روی موتور جستجوی این شرکت کار کند؛ در سال 2006 مانبر به استخدام گوگل درآمد تا در آن‌جا به سمت نایب رئیس قسمت مهندسی سایت گوگل مشغول به کار شود.
یاهو و اسرائیل
سِمِل که در جشن 60 سالگی اسرائیل، در این کشور حضور داشت، به همراه سرگی برین رئیس سایت گوگل به عنوان سخنران در کنفرانسی که با عنوان “انقلاب اینترنت و رسانه جدید” در 15 می سال 2008 در اسرائیل برگزار شده بود، سخنرانی کرده بودند. “سوزان دِکِر” رئیس کنونی شرکت یاهو نیز در این کنفرانس شرکت کرده بود، دکر درست بعد از سِمِل ریاست شرکت یاهو را به عهده گرفت.
روزنامه هاآرتص در ویژه‌نامه 4 ژوئن 2008 خود درباره حضور این مدیران چنین می‌نویسد:
“سرگی برین که یکی از موسسین شرکت گوگل می‌باشد، به همراه مارک‌زاکربرگ موسس شرکت فیس‌بوک و رئیس شرکت یاهو سوزان دکر؛ در پنل تکنولوژی جشن ریاست جمهوری شیمون پرز شرکت خواهند کرد. در این پنل مباحثی هم‌چون نحوه مواجهه با تکنولوژی در عصر حاضر و در آینده بحث خواهد شد و تاثیر این تکنولوژی بر اسرائیل و دنیای یهودیت به دقت بررسی خواهد شد.”
جایگاه یاهو در اشلون اینترنتی‌
هاآرتص چنین ادامه می‌دهد: “در این جلسه شرکت‌کنندگان صهیونیست دیگری همچون “آرون میلشان”، “رابرت مُرداک” و “مائوریک لِوی” شرکت می‌کنند. لِوی یک یهودی بسیار قدرتمند در صنعت تبلیغات است و کمک شایانی به ارائه چهره‌ای خوب از اسرائیل نموده است.”ها‌آرتص در پایان مقاله خود چنین می‌آورد: “در این جلسه وزیر دفاع اسرائیل، “ایهود باراک” و نیز دیگر عوامل آمریکایی طرفدار اسرائیل همچون “هنری کیسینجر” و “دنیس راس” شرکت خواهند نمود.”

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *