چندین ساعت مانده به برگزاری رویداد معرفی جدیدترین آیفون‌های جدید اپل، یکی از تحلیلگران بانک سرمایه‌گذاری «جی‌پی مورگان» در یادداشت گفته سری آیفون ۱۳ و نسل بعدی آیفون SE در سال مالی ۲۰۲۲ رکورد فروش جدیدی ثبت می‌کنند.

«سمیک چترجی»، تحلیلگر شرکت جی‌پی مورگان در یادداشت جدیدی پیش‌بینی‌های خود را درباره رویداد California Streaming اپل اعلام کرده و به بخشی از سوالات سرمایه‌گذاران پاسخ داده است. چترجی انتظار غافل‌گیری‌های متعددی را برای سری آیفون ۱۳ دارد اما می‌گوید قیمت این سری هنوز نامشخص است. محدودیت‌های زنجیره تامین احتمالا باعث می‌شود پرچمداران اپل دیرتر از معمول به بازار بیایند، ولی این اتفاق بر درآمد این شرکت اثری نخواهد گذاشت.

چترجی می‌گوید: «از دید ما، پیش‌بینی اپل از عملکرد مالی این شرکت در سه‌ماهه چهارم سال مالی جاری بسیار محافظه‌کارانه بوده است. با توجه به شتاب فروش آیفون ۱۲، مک و آیپد، انتظار داریم اپل بتواند به اهداف فروش خود دست پیدا کند.»
اگرچه آیفون ۱۲ و ۱۲ پرو بیشترین فروش بازار گوشی‌های ۵G را داشتند، اما چترجی معتقد است که سرمایه‌گذاران هنوز باید برای آیفون ۱۳ هیجان‌زده باشند. او مدعی است که ترکیب آیفون ۱۳ و نسل بعدی آیفون SE می‌تواند رکورد فروش آیفون در سال ۲۰۲۱ را بشکند و اعداد بالاتری را به ثبت برساند.

تحلیلگر شرکت جی‌پی مورگان با نگاه به آینده می‌گوید کاهش محدودیت‌های کرونا در بسیاری از نقاط جهان می‌تواند موجب کاهش سرعت رشد خدمات اپل شود. به عبارت دیگر، نرخ رشد ۳۰ درصدی فعلی پایدار نخواهد بود. افزون بر این، چترجی فکر نمی‌کند که چالش‌های حقوقی و موانع پیش روی اپ استور بتواند تاثیر بزرگی بر درآمد حاصل از بخش سرویس‌های اپل داشته باشد.

چترجی معتقد است که رشد درآمدهای اپل فراتر از انتظارات خواهد بود، چون پیش‌بینی‌های فعلی با توجه به حجم متوسط فروش آیفون، مک و آیپد در نظر گرفته شده‌اند. جی‌پی مورگان باور ندارد که فروش اپل در سال ۲۰۲۱ بیش از حد بالا رفته باشد. طبق اعلام این شرکت، رشد سالانه اپل در آینده نیز افزایش پیدا خواهد کرد.

پست های پیشنهاد شده

هنوز نظری ثبت نشده،نظر خود را ثبت کنید!


افزودن نظر

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *